تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 - 22:02
کد خبر : 22522

ریزش قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل

ریزش قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش عرضه طلای آب‌شده به بازار و برخورد نیروی انتظامی با معاملات کاغذی را دو دلیل عمده ریزش قیمت طلا و سکه عنوان کرد و گفت: یکی از اتفاقات بی‌سابقه، تاثیر کاهش قیمت طلا بر افت نرخ ارز بوده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش عرضه طلای آب‌شده به بازار و برخورد نیروی انتظامی با معاملات کاغذی را دو دلیل عمده ریزش قیمت طلا و سکه عنوان کرد و گفت: یکی از اتفاقات بی‌سابقه، تاثیر کاهش قیمت طلا بر افت نرخ ارز بوده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ محمد کشتی‌آرای، درباره علت کاهش قیمت و سکه در بازار امروز توضیح داد: از روز گذشته با وجود ثبات بهای اونس، قیمت طلا و سکه متاثر از دو عامل یعنی عرضه بیش از حد طلای آب شده و برخورد نیروی انتظامی با معاملات کاغذی، با کاهش شدیدی همراه شده به طوریکه طلا در مقایسه با روز گذشته حدود ۱۳۰هزار تومان و سکه بیش از یک و ۳۰۰هزار تومان ارزان شده است.

کشتی‌آرای از اتفاق بی‌سابقه‌ای در بازار طلا خبر داد و گفت: یکی از اتفاقات عجیبی که از روز گذشته شاهد آن هستیم این بود که برای اولین بار افت قیمت طلا باعث ریزش نرخ ارز شده است درحالیکه همیشه برعکس بوده است.

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا، حباب سکه طرح جدید امروز به یک میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید و دلیل اینکه حباب کاهش نیافته، عدم تعادل در عرضه و تقاضای سکه است.

قیمت طلا و سکه ۲۹مهر ماه۹۹
کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز طلا و سکه بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه امامی به ۱۴میلیون و ۶۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان سقوط کرد.

وی افزود: قیمت نیم سکه نیز در بازار امروز ۷میلیون و ۸۰۰هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۴۰۰هزار سکه یک گرمی دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان است؛ همچنین هر مثقال طلا در بازار امروز پنج میلیون و ۴۸۲هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۹۳هزار تومان معامله می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....