تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 - 16:26
کد خبر : 91604

ریزش شاخص بورس در روزی پُرنوسان

ریزش شاخص بورس در روزی پُرنوسان

امروز شاخص کل بورس چندین بار تغییر جهت داد و با اینکه تا دقایق پایانی بالاتر از سطح دیروز قرار داشت، در پایان معاملات قرمزپوش شد. شاخص کل فرابورس نیز بار دیگر به کانال پائین‌تر سقوط کرد. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه بیست و نُهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با نزول هزار و ۷۷۰

امروز شاخص کل بورس چندین بار تغییر جهت داد و با اینکه تا دقایق پایانی بالاتر از سطح دیروز قرار داشت، در پایان معاملات قرمزپوش شد. شاخص کل فرابورس نیز بار دیگر به کانال پائین‌تر سقوط کرد.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه بیست و نُهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با نزول هزار و ۷۷۰ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۶۷ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۱۸۰ واحدی در سطح ۴۲۵ هزار و ۳۶۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۴۶ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحد قرار گرفت تا بار دیگر به کانال ۲۰ هزار واحدی سقوط کند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «نوری»، «میدکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «مبین»، «پارس» و «وبملت» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «دی» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «سمگا» و «کزغال» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و وبملت و نوری در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، دی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام افت کرد و به رقم ۶ هزار و ۸۴ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶۲۳ میلیارد تومان بود که ۱۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۷۳ درصد کاهش یافت و ۶۸ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۲۰۷ درصد رشد کرد و در رقم ۲۰۳ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد دی (بانک دی) با صف‌ خرید ۴۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از دی، نمادهای خچرخش (شرکت چرخشگر) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) تعلق داشت که ارزش آن ۳۳ میلیارد تومان بود. پس از آسیاتک، نمادهای وآذر، مداران، کی بی سی و شتوکا بیشترین صف فروش داشتند.

 ریزش شاخص بورس در روزی پُرنوسان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....