تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 19:25
کد خبر : 97377

ریزش ادامه دار قیمت دلار

ریزش ادامه دار قیمت دلار

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه در حالی ریزش کرد که قیمت طلا و سکه مسیر رشد را دنبال کردند . اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد . تداوم ریزش قیمت دلار در بازار نرخ دلار بار دیگر در سراشیبی قرار گرفت. قیمت دلار

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه در حالی ریزش کرد که قیمت طلا و سکه مسیر رشد را دنبال کردند .

اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد .

تداوم ریزش قیمت دلار در بازار

نرخ دلار بار دیگر در سراشیبی قرار گرفت. قیمت دلار عصر امروز در مقایسه با روز گذشته با ۲۳۰ تومان کاهش یک کانال ریزش کرد. همزمان با عقب نشینی قیمت دلار در تهران، اسکناس آمریکایی در هرات و سلیمانیه بر مدار کاهش قرار گرفته بودند .

نرخ دلار در هرات امروز از نیمه کانال پایین آمد و ۴۱۰ تومان ارزان تر از روز چهارشنبه معامله شد . افت قیمت در بازار دلار سلیمانیه هم اتفاق افتاد . نرخ دلار سلیمانیه امروز با ۲۰۰ تومان کاهش از نیمه کانال فاصله گرفت. البته امروز نرخ حواله درهم نیز در سراشیبی قرار گرفت. قیمت درهم امروز تقریبا ۶۰ تومان از ارزش خود را از دست داد.

سیگنال جدید برجام به قیمت دلار

سارا معصومی ، خبرنگار حوزه دیپلماسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت؛ منبع آگاه ایرانی گفته پیش‌نویس موجود در مقایسه با متن اسفندماه بهبود پیدا کرده و به ویژه از جهت ارایه اطمینان اقتصادی به فعالان و شرکای تجاری ایران، امتیازات قابل توجهی دارد.تضمین اقتصادی یکی از مطالبه‌های هیات‌های ایران در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم بوده‌ است.

نور نیوز رسانه وابسته به شورایعالی امنیت ملی اعلام کرد :فرآیند بررسی ایده‌های طرح شده توسط هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در سطح کارشناسی در تهران آغاز شده و ادامه دارد. هنوز نشستی در سطح عالی در این‌باره تشکیل نشده و طبق روال، پس از اتمام بررسی های کارشناسی، نتایج اولیه برای جمع‌بندی نهایی به سطوح تصمیم‌گیری ذیربط ارائه می‌شود.

علت کاهش قیمت دلار

به عقیده عده‌ای از بازیگران ارزی کاهش قیمت دلار در راستای چشم‌انداز مثبت فعالان ارزی نسبت به احیای قرارداد برجام صورت گرفته و این افراد در حال تبدیل دارایی‌های خود به ریال هستند تا از ضرر و زیان‌های ناشی از روند‌های کاهشی پس از قرارداد جلوگیری کنند.

از سوی دیگر برخی از تحلیلگران بر این باورند که معامله‌گران افزایشی بازار تهران با توجه به سیگنال‌های منفی با روند کاهشی جدید همراه شده تا بتوانند دارایی بیشتری در سطوح قیمتی پایین‌تر خریداری کنند و در نهایت با عدم احیای قرارداد برجام و افزایش قیمت ارز، سود کسب کنند.
قیمت اونس طلا در سراشیبی
قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا ۷ دلار از دیروز پایین تر معامله شد. فلز زرد رنگ جهانی امروز با۱۷۹۱ دلار به فروش رسید.

قیمت سکه و طلا رشد کرد

دو فلز گران بهای بازار ایران امروز بر مدار رشد قرار گرفت و یک موتوره به سمت بالا حرکت کردند . قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز تقریبا ۱۸ هزار تومان بر ارزش خود افزود و به قیمت ۱ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان مبادله شد.

قیمت سکه هم عصر امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۵۰ تا ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد ارزش ذاتی سکه امروز ۱۳ میلیون و ۳۳ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۳ درصد بدست آمد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....