تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 18:20
کد خبر : 55210

رکورد فروش هفتگی اوراق بدهی

رکورد فروش هفتگی اوراق بدهی

در نهمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی با یک هزار و ۷۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اوراق بدهی بفروش رسید. میزان فروش اوراق بدهی امسال حاکی از کاهش بیش از ۸۵ درصدی فروش اوراق بدهی نسبت به سال گذشته است. این میزان با توجه افزایش شدید کسری بودجه در سال جاری، هشداری برای

در نهمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی با یک هزار و ۷۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اوراق بدهی بفروش رسید. میزان فروش اوراق بدهی امسال حاکی از کاهش بیش از ۸۵ درصدی فروش اوراق بدهی نسبت به سال گذشته است. این میزان با توجه افزایش شدید کسری بودجه در سال جاری، هشداری برای تشدید تورم است.

اقتصاددان: نهمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی ششم مرداد ماه با عرضه ۱۹ هزار ۷۶۰ میلیارد از این اوراق برگزار شد. در این مرحله سه بانک سفارش‌های خرید خود را به ارزش یک هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان ثبت کردند که وزارت اقتصاد و امور دارایی با تمام این سفارش‌ها موافقت کرد. همچنین در این مرحله ۹۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اوراق بدهی در بازار سرمابه بفروش رسید.بنابراین در این مرحله یک هزار و ۷۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اوراق بدهی بفروش رسید.بر این اساس رکورد بیش‌ترین فروش هفتگی اوراق بدهی در سال ۱۴۰۰ شکسته شد.

رکورد فروش هفتگی اوراق بدهی

در مجموع نه مرحله فروش اوراق بدهی که از خرداد ماه امسال آغاز شده، ۶ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان از این اوراق بفروش رسیده‌است که سهم بازار پول ۵ هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان (۸۰.۸ درصد) و سهم بازار سرمایه یک هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان (۱۹.۲ درصد) بوده‌است.

رکورد فروش هفتگی اوراق بدهی

این در حالی است که سال گذشته در پایان مرحله نهم، بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی فروخته شده‌بود که حاکی از کاهش بیش از ۸۵ درصدی فروش اوراق بدهی امسال نسبت به سال گذشته است. این میزان با توجه افزایش شدید کسری بودجه در سال جاری، هشداری برای افزایش پایه پولی به دلیل استقراض دولت از بانک مرکزی و تشدید تورم است.

رکورد فروش هفتگی اوراق بدهی

مرحله دهم فروش اوراق بدهی هفته آینده با عرضه ۱۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان از این اوراق ادامه می‌یابد.

رکورد فروش هفتگی اوراق بدهی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....