تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 فروردین 1402 - 10:42
کد خبر : 120665

رکوردشکنی شاخص کل در سال جدید

رکوردشکنی شاخص کل در سال جدید

شاخص کل بورس اولین هفته کاری سال جدید را امیدبخش آغاز کرد و توانست قله دو میلیونی را فتح کند. در این هفته معاملات بازار دستخوش چه تغییراتی بوده است؟ شاخص کل بورس اولین هفته کاری فروردین ماه را با فتح قله ۲ میلیونی پشت سر گذاشت؛ این رشد شاخص کل در اولین روز کاری

شاخص کل بورس اولین هفته کاری سال جدید را امیدبخش آغاز کرد و توانست قله دو میلیونی را فتح کند. در این هفته معاملات بازار دستخوش چه تغییراتی بوده است؟

شاخص کل بورس اولین هفته کاری فروردین ماه را با فتح قله ۲ میلیونی پشت سر گذاشت؛ این رشد شاخص کل در اولین روز کاری سال باعث شد شاهد ورود نقدینگی‌ جدید به تالار شیشه‌ای معاملات باشیم.

شاخص کل در آخرین روز کاری اسفندماه سال گذشته روی عدد یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحدی بود و در پایان این هفته به عدد دو میلیون و ۷۸ هزار واحدی رسید و بازدهی ۶ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

در آن سوی بازار نیز شاخص هم‌وزن در محدوده ۶۲۲ هزار واحدی ایستاد و توانست بازدهی همانند شاخص کل یعنی حدود ۶ درصدی را کسب کند. همچنین شاخص کل فرابورس نیز توانست با رسیدن به سطح ۲۵ هزار و ۳۵۷ واحدی بازدهی تقریبا ۴ درصدی را تجربه کند.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، ارزش معاملات بازار سرمایه در اولین هفته کاری سال مطلوب بود و بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه برابر با هفت هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان، روز یکشنبه هفت هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۹ هزار و ۷۷ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۹ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۶۷ میلیارد تومان بود.

بنابراین ارزش معاملات اولین هفته کاری سال ۱۴۰۲ به ۴۴ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان رسید که این عدد در مقایسه با میانگین بازدهی‌های سال گذشته یک نوع رکورد محسوب می‌شود.

در یک هفته نخست سال همچنین شاهد ورود پول جدید به بازار سهام بودیم و بر اساس آمار روز شنبه ۲۵۳ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۵۸ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۲۰۶ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۷۱۸ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۴۲۲ میلیارد تومان پول وارد بازار شد. در نهایت طی اولین هفته کاری فروردین ماه یک هزار و ۶۵۷ پول حقیقی به سهام تزریق شد.

عرضه اولیه جدید برای بورس

تاکنون سال جدید برای بورس خوب بوده و شاهد ورود شاخص به محدود ۲ میلیونی و اعلام عرضه اولیه جدید بوده‌ایم. بر اساس اطلاعیه شرکت بورس قرار است در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۳۶۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بخش رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس تهران و نماد پی‌پاد به شیوه ثبت سفارش عرضه شود.

همچنین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه اولیه ۲۷۵ هزار تومان است و تمامی دارندگان کد بورسی می‌توانند در این عرضه اولیه شرکت کنند.

با توجه به شرایط بازار سرمایه به نظر می‌رسد که عرضه اولیه جدید می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بازار سرمایه افزایش دهد. حالا باید دید بازار سهام در سال جدید رونق می‌گیرد یا نه.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....