تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 21:13
کد خبر : 95885

رکوردشکنی تورم اینبار در استرالیا

رکوردشکنی تورم اینبار در استرالیا

افزایش شدید قیمت مواد غذایی، در کنار سوخت و حامل‌های انرژی باعث شد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نرخ تورم در استرالیا به بالاترین میزان خود در ۲۱ سال گذشته برسد. افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی موجب شده است تا نرخ تورم در استرالیا به بالاترین میزان ۲۱ سال گذشته برسد. براساس

افزایش شدید قیمت مواد غذایی، در کنار سوخت و حامل‌های انرژی باعث شد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نرخ تورم در استرالیا به بالاترین میزان خود در ۲۱ سال گذشته برسد.

افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی موجب شده است تا نرخ تورم در استرالیا به بالاترین میزان ۲۱ سال گذشته برسد.

براساس گزارش رویترز، افزایش شدید قیمت مواد غذایی و کشاورزی در کنار سوخت و حامل‌های انرژی باعث شده تا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ باعث نرخ تورم در استرالیا به بالاترین میزان در ۲۱ سال گذشته برسد. البته پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

نرخ بهره استرالیا ۲ برابر می‌شود؟

برخی کارشناسان بر این باورند که برای کنترل تورم نرخ بهره در این کشور باید دو برابر شود.

در حالی شاهد انتشار این گزارش طی ساعات گذشته هستیم که قرار است فردا هم جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری استرالیا، گزارش پیش‌بینی بودجه این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روزرسانی کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس  ،  وی هشدار داده که اوضاع تورم در این کشور بدتر خواهد شد؛ اطلاعات اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که نرخ تورم این کشور به بالاترین میزان از سال ۲۰۰۱ تاکنون رسید و دو برابر میزان افزایش حقوق‌هاست.

پیش‌بینی می‌شود در نشست پیش روی بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره در این کشور نیم درصد افزایش یابد؛ انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر بانک مرکزی آمریکا هم نرخ بهره بانکی این کشور را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد.

گفتنی است، در سه ماه‌ نخست سال ۲۰۲۲ نیز به خاطر بالا رفتن قیمت بنزین، مصالح ساختمانی و مواد غذایی نرخ تورم در استرالیا رکورد ۲۰ سال گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکست. آمار منتشر شده از تورم در استرالیا باعث شده این نگاه به وجود بیاید که بانک مرکزی این کشور نباید نرخ بهره را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیش از این پایین نگه داشته و باید به سمت اجرای سیاست‌های تشدید پولی برود. در سه ماهه اول سال جاری قیمت بنزین در استرالیا ۳۵ درصد رشد کرده و هزینه ساخت ساختمان و مصالح نیز ۷/ ۱۳ درصد بالا رفته است. همچنین قیمت مواد غذایی به خاطر بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل، کود، بسته‌بندی و مواد اولیه نیز بالا رفته است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....