تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 - 13:44
کد خبر : 28114

رونمایی ۳ خط تولید دارو با فناوری بالا

رونمایی ۳ خط تولید دارو با فناوری بالا

محمدی، معاون دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: سه خط جدید مکانیزه تولید دارو با فناوری بالا امروز در مراسمی راه اندازی شد که ۳۰ میلیون جعبه قرص در سال به ظرفیت تولید داخلی دارو در کشور اضافه می‌کند. در اقتصاددان  به نقل از بازار  می خوانیم ،  معاون دارو

محمدی، معاون دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: سه خط جدید مکانیزه تولید دارو با فناوری بالا امروز در مراسمی راه اندازی شد که ۳۰ میلیون جعبه قرص در سال به ظرفیت تولید داخلی دارو در کشور اضافه می‌کند.

در اقتصاددان  به نقل از بازار  می خوانیم ،  معاون دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در مراسم این رونمایی افزود: این خطوط جدید، دارو را با فناوری بالا و بدون دخالت دست تولید می‌کنند و از لحظه تولید دارو تا بسته بندی نهایی هیچ گونه دخالت دست وجود ندارد.

سید حیدر محمدی افزود: این باعث می‌شود کنترل عفونت در حین تولید آسان‌تر شود و آلودگی‌های احتمالی کاهش یابد و استانداردهای بازرسی‌های دارویی بین المللی لحاظ شود.
وی گفت: در این خطوط دارو با اصول GMP (استاندارد جهانی تولید دارو) تولید می‌شوند.

معاون دارو و مواد تحت کنترل وزارت بهداشت افزود: اکنون ما توان تولید ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور را داریم، اما ۹۷ درصد آنرا تولید می‌کنیم، چون برای صنعت داخلی به صرفه نیست آن ۳ درصد باقی مانده را در داخل تولید کنیم. وی گفت: ظرفیت تولید داروهای حوزه درمان کرونا هم در کشور بسیار افزایش یافته است، در همین مجموعه عبیدی بیش از یک میلیون قرص در هفته برای درمان کرونا تولید می‌شود و ما را از واردات داروهای کرونا بی نیاز کرده است.

محمدی افزود: هم اکنون صنعت داروی ما بازارهای خوبی برای صادرات در عراق، ارمنستان، افغانستان، سوریه و ترکیه دارد البته اولویت ما تأمین نیاز داخلی است و تلاش داریم تا جدیدترین داروهای جهان را در داخل کشور تولید کنیم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....