تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 21:00
کد خبر : 99585

روشی برای دسترسی و محافظت ساده‌ از رمزعبور در کروم

روشی برای دسترسی و محافظت ساده‌ از رمزعبور در کروم

مرورگر گوگل کروم به‌زودی قابلیت جدیدی دراختیار کاربران قرار خواهد داد که با استفاده از آن می‌توانند با روشی امن‌تر به رمزهای عبور خود دسترسی داشته باشند و از داده‌های بیومتریک نیز برای احراز هویت آسان‌تر بهره ببرند. طبق گزارشاتی که گوگل کروم به کاربران داده است، این مرورگر به‌زودی به کاربران اجازه می‌دهد از داده‌های

مرورگر گوگل کروم به‌زودی قابلیت جدیدی دراختیار کاربران قرار خواهد داد که با استفاده از آن می‌توانند با روشی امن‌تر به رمزهای عبور خود دسترسی داشته باشند و از داده‌های بیومتریک نیز برای احراز هویت آسان‌تر بهره ببرند.

طبق گزارشاتی که گوگل کروم به کاربران داده است، این مرورگر به‌زودی به کاربران اجازه می‌دهد از داده‌های بیومتریک برای تکمیل خودکار فرم‌ها در فضای آن‌لاین استفاده کنند.

این ویژگی مشابه قابلیتی است که Safari از سال‌ها قبل دراختیار کاربران مک قرار داده است؛ با این حال کاربرانی که از مرورگر کروم استفاده می‌کنند، باید با وارد‌کردن دوباره رمزعبور خود یا دریافت اعلان‌های احراز هویت دومرحله‌ای در دستگاه‌های دیگر، جزئیات آن را تأیید کنند.

پرچم مربوط به گذرواژه در مخزن Chromium Gerritt به‌عنوان روشی جایگزین برای احراز هویت هنگام تکمیل خودکار رمزهای عبور ذخیره‌شده در کروم دیده شده است. به‌نظر می‌رسد پس از انتشار عمومی این ویژگی، کاربران باید آن را به‌طوردستی فعال کنند؛ البته امکان دارد فعال‌بودن پیش‌فرض این قابلیت در آینده تغییر کند. پرچم جدید در مخزن کرومیوم گوگل، شبیه پرچم مشابه‌ دیگری است که ماه قبل دیده شد و به کاربران اجازه می‌دهد از داده‌های بیومتریک برای مشاهده رمزهای عبور ذخیره‌شده در این مرورگر بهره ببرند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا،  در زمان حاضر، برای مشاهده رمزهای عبور ذخیره‌شده در کروم یا استفاده از قابلیت پرکردن خودکار فرم در وب، درصورت استفاده از ویندوز یا مک از شما درخواست می‌شود رمزعبور کامپیوتر را دوباره وارد کنید، همچنین، اگر از کروم‌بوک استفاده می‌کنید، از شما درخواست می‌شود رمزعبور حساب گوگلتان را وارد کنید.

پرچم جدید کروم علاوه‌بر بهبود امنیت، انجام کارها را نیز بسیار روان‌تر می‌کند. هرکسی که به کامپیوتر یا رمزعبور گوگل شما دسترسی داشته باشد، با فعال‌بودن این احراز هویت بیومتریک همچنان نخواهد توانست به کل فهرست گذرواژه‌های شما دسترسی داشته باشد.

این پرچم برای تکمیل خودکار اطلاعات حساس مخاطبان و کارت‌های اعتباری نیز کار می‌کند، به‌عنوان مثال، هنگام خرید آن‌لاین می‌توانید درخواستی برای بازکردن قفل تکمیل خودکار با اثرانگشت خود دریافت کنید و پس از احراز هویت، کروم جزئیات شما را در فرم مرتبط درج خواهد کرد. این ویژگی شامل اطلاعات کارت اعتباری نیز می‌شود؛ اگرچه همچنان باید کد امنیتی سه‌رقمی کارت را به‌طوردستی وارد کنید.

به‌طورکلی، پرچم جدید کروم استفاده از این مرورگر را در مک‌بوک یا ویندوز بسیار آسان‌تر می‌کند. در زمان حاضر، این ویژگی در نسخه‌های پایدار یا بتا دردسترس نیست و هیچ جدول زمانی مشخصی برای ارائه آن وجود ندارد. به‌هرحال، انتظار داریم به‌زودی شاهد انتشار نسخه آزمایشی و پس‌از‌آن نسخه نهایی در کانال پایدار این مرورگر باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....