تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 15:06
کد خبر : 91115

روش‌های جایگزین اجاره دفتر و مغازه

روش‌های جایگزین اجاره دفتر و مغازه

  به طبع هر کسب‌وکاری نیازمند مکانی خاص جهت انجام فعالیت‌ها در آن است. اجاره دفتر و مغازه برای کسب‌وکارهای مختلف از جمله انواع فروش‌ها یکی از رایج‌ترین و بیشترین شغل‌ها برای کسب درآمد است. به دلیل وجود مشکلات عصر حاضر، از دیجیتالی شدن بسیاری از کسب‌وکارها و افزایش کاربران در عرصه اینترنت، کسب‌وکارها رویه‌ای

به طبع هر کسب‌وکاری نیازمند مکانی خاص جهت انجام فعالیت‌ها در آن است. اجاره دفتر و مغازه برای کسب‌وکارهای مختلف از جمله انواع فروش‌ها یکی از رایج‌ترین و بیشترین شغل‌ها برای کسب درآمد است. به دلیل وجود مشکلات عصر حاضر، از دیجیتالی شدن بسیاری از کسب‌وکارها و افزایش کاربران در عرصه اینترنت، کسب‌وکارها رویه‌ای جدید پیدا کرده‌اند. به این‌گونه روش‌های جایگزین اجاره دفتر و مغازه به یکی از معضلات موجود برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده است.

پس از دوران همه‌گیری و همچنین اوضاع اقتصادی حاکم تعداد قابل‌توجهی از کسب‌وکارها اعم از شرکت‌ها، مغازه‌داران و فروشندگان تا حدی و یا به طور کامل دچار فرایند تحولی، نحوه ارائه فروش و یا خدمات گردیده‌اند. به همین دلیل آشنایی با روش‌های جایگزین اجاره دفتر و مغازه می‌تواند راه‌حلی برای افراد در این زمینه باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با معایب داشتن مغازه و روش سنتی و همچنین روش‌های جایگزین اجاره دفتر و مغازه بیشتر آشنا شوید.

 

آشنایی با روش‌های سنتی کسب‌وکار و معایب آن

یکی از ساده‌ترین انواع روش‌های کسب درآمد برای اغلب کسب‌وکارها چه برای راه‌اندازی شرکت و یا ارائه خدمات و چه برای فروش انواع محصولات تا راه‌اندازی انواعی از کارگاه‌ها و مغازه‌های مختلف می‌تواند از اجاره یک مکان به‌عنوان دفتر و یا مغازه‌ای برای آغاز کار شروع شود.

افراد برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود اغلب به دنبال جایی برای اجاره و یا خرید هستند که به طبع با شرایط و اوضاع اقتصادی امروز خرید نیز به گزینه‌ای غیرممکن برای بسیاری از افراد تبدیل شده است.

استفاده از روش‌های سنتی ازجمله اجاره دفتر و مغازه برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند در کنار مزایای مختلف به‌عنوان گران‌ترین و پرهزینه‌ترین کانال‌های فروش نیز تلقی می‌شود؛ چراکه راه‌اندازی یک مغازه و یا دفتر می‌تواند هزینه‌های بسیاری را متحمل گردد. همچنین از دیگر معایب این روش فروش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صرف زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد.
  • شما باید مقدار قابل‌توجهی از سود فروش خود را صرف هزینه‌هایی همچون اجاره ماهیانه برای اجاره دفتر و یا مغازه کنار بگذارید.
  • فروش به‌صورت حضوری یا اجاره دفتر و مغازه می‌تواند به دلیل استخدام کارکنان به‌صورت حضوری نیز شما را متحمل هزینه‌های بیشتری نیز کند.
  • اجاره دفتر و مغازه نیز به هزینه‌های جانبی ازجمله پرداخت ماهیانه مبلغی برای مصارف آب، برق، گاز، تلفن و حمل‌ونقل دارد.
  • در فروش به‌صورت سنتی یا همان اجاره دفتر و مغازه دسترسی کاربران و مشتریان شما نیز محدود خواهد بود. اما در مقابل در صورت استفاده از روش‌های آنلاین شاپ و یا فروشگاه‌های اینترنتی افراد می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی مراکز مختلف به دوردست‌ترین فروشندگان نیز دسترسی داشته باشند.
  • تبلیغات موردنیاز برای روش‌های سنتی اعم از اجاره دفتر و یا مغازه بسیار هزینه‌بردار و بیشتر از راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی است.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه روش‌های جایگزین اجاره دفتر و مغازه را مطالعه فرمایید تا فروشی بیشتر و درنتیجه سوددهی بالایی داشته باشید.

 

روش‌هایی جایگزین اجاره دفتر یا مغازه

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در عصر حاضر به لطف وجود شبکه جهانی اینترنت و افزایش روزافزون کاربران آن افراد در سرتاسر جهان به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این ارتباط نیز با وجود تکنولوژی‌های جدید هر روز سهولت بیشتری پیدا کرده است. در مقابل طبق آمارهای انجام‌گرفته نیز استقبال افراد از فروشگاه‌های اینترنتی حجم وسیعی از خریدهای روزانه را به خود اختصاص داده است و اکنون استفاده از تجارت آنلاین و راه‌اندازی انواع کسب‌وکارهای مختلف در بستر اینترنت به یکی از سودآورترین کسب‌وکارهای دنیا تبدیل شده است.

شما نیز اگر در شرف راه‌اندازی یک مغازه و یا اجاره دفتر برای تأسیس یک کسب‌وکار و یا شرکت برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به‌راحتی در خانه بنشینید و مغازه خود را راه‌اندازی کنید. به همین راحتی! می‌گویید چگونه؟ پس با ما بمانید.

مهم‌ترین روش‌های جایگزین اجاره دفتر و مغازه عبارت‌اند از:

  • طراحی سایت فروشگاهی
  • راه‌اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

 

طراحی سایت فروشگاهی به‌عنوان جایگزین مغازه و دفتر

ازآنجاکه امروزه افراد قبل از مراجعه حضوری و حتی به‌عنوان تنها روش خرید خود محصول موردنظر را به روش اینترنتی جستجو خواهند کرد. می‌توان گفت که داشتن یک سایت فروشگاهی بسیار حائز اهمیت است. شما با طراحی سایت فروشگاهی با کمترین هزینه ممکن می‌توانید به‌ راحتی تمامی محصولات قابل‌فروش خود را در این زمینه معرفی و عرضه نمایید. ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ساختاری آن را به‌راحتی شرح دهید و همچنین نسبت به جذب مخاطبان نیز اقدام نمایید.

طراحی سایت فروشگاهی

از جمله مهم‌ترین مزایای‌ طراحی سایت فروشگاهی برای جایگزین اجاره دفتر و یا مغازه فروش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • راه‌اندازی و یا طراحی سایت فروشگاهی به‌ جای اجاره و یا راه‌اندازی یک مغازه فروش می‌تواند بسیار آسان و در مدت‌زمان بسیار کمی رخ دهد. شما می‌توانید به‌راحتی در بستر اینترنت فروشگاه اینترنتی یا همان سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی و نسبت به ارتقای آن اقدام نمایید.
  • شما برای طراحی سایت فروشگاهی در مقایسه با راه‌اندازی یک مغازه برای فروش محصولات به نسبت آن به سرمایه بسیار کمتری نیاز خواهید داشت. به همین دلیل سرمایه اولیه برای راه‌اندازی مغازه ازجمله اجاره مغازه، پرداخت ودیعه، راه‌اندازی دکوراسیون و حتی طبقات مختلف برای مغازه می‌تواند بسیار هزینه‌بردار باشد. اما در مقابل طراحی یک سایت فروشگاهی و یا راه‌اندازی یک مغازه در بستر اینترنت با سرمایه بسیار کمی امکان‌پذیر خواهد بود. درحالی‌که شما می‌توانید به‌دلخواه خود مغازه اینترنتی خود را نیز طراحی کنید.
  • با طراحی سایت فروشگاهی مغازه شما و محصولات شما برای تمامی مشتریان حتی برای دورترین نقاط نیز در دسترس خواهد بود. به این معنا با راه‌اندازی سایت فروشگاهی در بستر اینترنت، همواره برای مشتریان قدیمی و جدیدی که حتی از محل سکونت خود نیز نقل‌مکان کرده‌اند قابل‌دسترس خواهید بود. به این معنا شما مشتریان خود را نه‌تنها از دست نخواهید داد بلکه روزبه‌روز بر تعداد مشتریان جدید شما نیز افزوده خواهد شد.
  • با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود در بستر آنلاین اینترنت همواره نیز ۲۴ ساعته می‌توانید مغازه خود را باز نگه دارید. درعین‌حال استفاده از روش‌های سنتی همچون اجاره دفتر و مغازه شما فقط در طول روز تایم مشخصی را می‌توانید در آن فعالیت کنید و همواره در آن ساعت مشخص می‌توانید پذیرای مشتریان و یا مراجعه‌کنندگان خود باشید.
  • اما در مقابل در صورت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، شما در بستر اینترنت و آنلاین به‌صورت ۲۴ ساعته مغازه خود را می‌توانید باز نگه دارید. به این معنا کاربران می‌توانند در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به مغازه اینترنتی شما سر بزنند و محصولات خود را خریداری نمایند. به عبارتی دیگر فروش شما هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد. به همین دلیل در فروش شما در بستر اینترنت و فروشگاه اینترنت زمان و مکان بی‌معنا خواهد شد.
  • با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، شما می‌توانید یک درگاه پرداخت برای مشتریان تعبیه نمایید. در این حالت مشتریان می‌توانند به‌راحتی خرید خود را نهایی و پرداخت را انجام دهند.
  • شما می‌توانید علاوه بر فروش محصولات با طراحی یک سایت در بستر اینترنت  ازآن‌ جهت ارائه هر نوع خدماتی که مدنظر شماست و می‌خواهید به‌جای اجاره دفتر و مغازه از آن استفاده نمایید، راه‌اندازی کنید.

 

راه‌اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید امروزه اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در دنیا تبدیل‌شده است. در این رسانه اجتماعی با استفاده از عکس‌ها و ویدئوها می‌توان میلیون‌ها کاربر در طول روز جذب محتوای موردنظر کرد. یکی از جدیدترین و می‌توان بهترین مزایای اینستاگرام در نظر گرفت، ظهور فروشگاه‌های اینستاگرام است که توانسته صحنه رسانه‌های اجتماعی را طوفانی کند.

استفاده از بستر اینستاگرام جهت راه‌اندازی آنلاین شاپ در آن می‌تواند فضایی کاملاً جدید برای فروش محصولات شما یا همچنین ارائه خدمات به کاربران و مشتریان موردنظر باشد. طبق آمارهای گرفته‌شده بیش از ۸۰ درصد کاربرانی که در اینستاگرام وجود دارند حداقل یکی از حساب‌های تجاری موجود در این پلتفرم را دنبال می‌کنند و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر روزانه بیش از یک پروفایل تجاری را بازدید می‌کنند. درنتیجه می‌توان این آمار را یک فرصت برای فروش در نظر گرفت.

از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاربران و مشتریان شما می‌توانند محصولات موردنظر خود را به‌راحتی در بستر اینستاگرام کشف کنند. این پلتفرم به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که محصولات به‌راحتی کشف می‌شوند، زیرا برچسب‌های قابل‌خرید و حتی برچسب‌هایی با نام و عنوان محصولات موردنظر شما می‌تواند مشتریان را مستقیماً جایی برد که شما محصولات خود را معرفی کرده‌اید.
  • استفاده از اینستاگرام برای آنلاین شاپ تجربه خرید سریع‌تر و ساده‌تر را به کاربران خواهد داد. اینستاگرام این روزها جایگزینی بسیار ساده‌تر برای تجربه‌های طولانی خرید، رفتن به بازار و گشتن مغازه‌های مختلف است. زیراکه می‌توانند به‌راحتی با چند کلیک هرآنچه را که می‌خواهند در بستر اینستاگرام پیدا و خریداری نمایند.
  • بازاریابی بصری سبب افزایش فروش شما خواهد شد. ازآنجاکه در بستر اینستاگرام از محتواهای تصویری و ویدئویی استفاده می‌شود، طبق تحقیقات انجام‌شده ثابت شده است که استفاده از تصاویر و ویدئوها جهت جذب مشتریان و هدایت آن‌ها به سمت خرید یکی از مؤثرترین راه‌های فروش است. گزارش‌های انجام‌شده نیز حاکی از آن ست که بیش از ۸۵ درصد از کاربران پس از تماشای یک ویدئو اقدام به خرید خواهند کرد.
  • یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی آنلاین شدن اینستاگرام می‌توان به افزایش تعامل و فروش در آن اشاره نمود.
  • یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین مزایای راه‌اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام که هدف از همین مطلب است، عدم پرداخت رهن و اجاره برای راه‌اندازی فروشگاه خودتان است. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد هزینه‌های سرسام‌آور رهن یا اجاره مغازه امروزه در نقاط مختلف شهر می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین معضلات و مشکلات برای افرادی است که می‌خواهند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. به همین دلیل شما با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود درواقع هیچ مبلغی بابت راه‌اندازی آن نخواهیم پرداخت.
  • شما می‌توانید مشتریان هدف خود را به‌راحتی قراردادهای موجود در این صدا پیدا کنید و در سطح فروش موفقیت‌آمیز خود را افزایش دهند.
  • در آنلاین شاپ در اینستاگرام نیز همانند طراحی سایت فروشگاهی شما محدودیت زمانی و مکانی نخواهید داشت. چراکه فروش این شبکه اجتماعی هیچ محدودیتی برای شما و مشتری ایجاد نخواهد کرد. به همین دلیل در ۷ روز هفته ۲۴ ساعته فروشگاه شما باز خواهد بود و مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به آن مراجعه و خرید را نهایی کنند.

 

راه‌های تقویت آنلاین شاپ در بستر اینترنت و اینستاگرام

شاید از خود بپرسید پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آنلاین شاپ در استادیوم باید چه‌کارهایی جهت ارتقا و تقویت فروشگاه اینترنتی یا مغازه خود انجام دهید.

 

سئو سایت خود را ارتقا دهید!

زمانی که تصمیم گرفتید یک سایت طراحی کنید و یا این‌که فروشگاه خود را در بستر سایت اینترنتی راه‌اندازی نمودید باید به فکر ارتقا و بهتر دیده‌شدن آن نیز توسط کاربران خود باشید. سئو سایت درواقع به شما کمک خواهد کرد که در بستر اینترنت موفق‌تر و بهتر دیده شوید.

امروزه با وجود رقابت بسیار در میان آنلاین شاپ‌ها و حتی فروشگاه‌های اینترنتی مختلف سرمایه‌گذاری روی سئو سایت شما می‌تواند امری اجتناب‌ناپذیر باشد. از طرفی شما در بستر یک سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی محصولات خود را جهت فروش و ارائه عرضه نموده‌اید به همین دلیل باید با استفاده از سایت محصولات خود را به نسبت رقیبان موجود در صفحات مختلف گوگل بهتر و در جایگاه‌های بالاتری به نمایش بگذارید.

 

استفاده از بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی

بعد از ایجاد بستری برای کسب‌وکار و ایجاد فروشگاه اینترنتی با طراحی سایت و پس از آن  بهینه‌سازی سایت توسط سئو و بهتر دیده‌شدن، حالا زمان آن رسیده که با استفاده از تبلیغات به روش‌های خاص، کم‌هزینه و مؤثر بازار خود را رونق بخشید.

شما همان گونه که در روش سنتی اقدام به اجاره مغازه یا دفتر می‌کنید پس از آن از روش‌های مختلف تبلیغات سنتی به روش‌های متفاوت هزینه‌هایی را می‌پردازید. در روش اینترنتی و آنلاین نیز شما باید برای فروش بهتر و بیشتر محصولات و خدمات خود از بازاریابی آنلاین استفاده کنید.

از مهم‌ترین مزایای بازاریابی دیجیتال یا آنلاین کم‌هزینه بودن به نسبت روش‌های قدیمی و سنتی است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد افراد بسیاری امروزه در فضاهای مختلف اینترنت و آنلاین مشغول به فعالیت هستند و شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کم در طول روز توسط هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر به‌راحتی دیده شوید. از دیگر مشخصه‌ها و مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکار شما عبارت است از:

استفاده از بازاریابی دیجیتال در بستر اینترنت به‌صورت مجازی است و شما هزینه‌هایی بابت بروشور تراکت، کارت ویزیت، آگهی و غیره نخواهید پرداخت. به همین دلیل هزینه‌های تبلیغات به‌صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

با استفاده از بازاریابی آنلاین شما می‌توانید مخاطبان هدف خود را انتخاب نمایید و از طرفی مخاطبان و مشتری‌های شما در بستر اینترنت بدون محدودیت خواهد بود. به این معنا شما می‌توانید تبلیغات خود را به‌صورت گسترده و حتی در همه‌جای دنیا برای مخاطبان هدف و مشتریان خود بفرستید.

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که بازاریابی دیجیتال خود را در چه بستری انجام دهید. همان گونه که شما اقدام به طراحی سایت برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌کنید خود سایت شما می‌تواند بزرگ‌ترین و همچنین معتبرترین زمینه برای انجام تبلیغات آنلاین یا همان بازاریابی آنلاین باشد.

استفاده از طراحی سایت یکی از بهترین و همچنین مؤثرترین روش‌های بازاریابی آنلاین است که می‌توانید با استفاده از تولید محتوای مناسب، تبادل اطلاعات و تبلیغات در سایت‌های مختلف لینک‌سازی و… اقدام به بازاریابی دیجیتال کنید. از ازجمله دیگر بسترهای مناسب برای بازاریابی آنلاین عبارت‌اند از تبلیغات اینترنتی در بستر گوگل، استفاده از تبلیغات تبادلی در پلتفرم‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، استفاده از ایمیل مارکتینگ، بهینه‌سازی سایت، استفاده از بازاریابی محتوا در سایت موردنظر خود، روش دیجیتال مارکتینگ و … .

 

سخن نهایی

همان‌طور که در متن بالا توضیح داده شد با میزان اهمیت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در بستر اینترنت آنلاین و همچنین طراحی سایت به‌خوبی آشنا شدید. عصر امروز عصر دیجیتال و اینترنت است که نباید از این غافله جدا بمانید.

از طرفی نحوه زندگی امروزی، مشغله‌های روزمره و نداشتن زمان کافی برای خرید می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل برای حضور افراد در بستر آنلاین باشد. شما نیز می‌توانید با راه‌اندازی کسب‌وکار خود با طراحی سایت فروشگاهی در بستر اینترنت جایگزین اجاره دفتر و مغازه و پرداخت هزینه‌های بسیار کنید. دارکوب می‌تواند بهترین گزینه در این زمینه برای شما باشد.

تیم دارکوب تیمی زبده و همچنین باتجربه با چندین سال تجربه کاری در زمینه طراحی انواع سایت فروشگاهی، طراحی سایت و همچنین سئو سایت یکی از برترین و محبوب‌ترین نام‌های آشنا در این زمینه ‌است. از مهم‌ترین دستاوردها و موفقیت‌های این تیم می‌توان به طراحی و راه‌اندازی بیش از ۴ هزار سایت در زمینه‌های مختلف اشاره نمود.

شما نیز می‌توانید جهت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود و همچنین استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ روی تیم با تجربه دارکوب حساب باز کنید. فقط کافی است با یک کلیک وارد سایت این مجموعه شوید و خود را در چندقدمی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود ببینید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....