تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 11:43
کد خبر : 75609

روز موعود شاخص کل بورس فرارسید

روز موعود شاخص کل بورس فرارسید

آزمون سخت تکنیکال بازار سرمایه ایران شاخص کل بورس تهران به عنوان نماگر اصلی بازار سرمایه در محدوده حساسی قرار گرفته است. مدتی است که شاخص کل بورس در حال نوسان در یک کانال نزولی است. دیروز در پی ریزش قیمت در کلیت نمادهای بازار سهام شاخص کل کف این کانال را لمس کرد و حتی اگر

آزمون سخت تکنیکال بازار سرمایه ایران

شاخص کل بورس تهران به عنوان نماگر اصلی بازار سرمایه در محدوده حساسی قرار گرفته است. مدتی است که شاخص کل بورس در حال نوسان در یک کانال نزولی است. دیروز در پی ریزش قیمت در کلیت نمادهای بازار سهام شاخص کل کف این کانال را لمس کرد و حتی اگر بخواهیم سختگیرانه قضاوت کنیم، کف این کانال را به پایین شکست.

برخی از تحلیلگران تکنیکال به روز جاری معاملاتی امید بسته‌اند که در صورتی که بازار با حمایت مواجه شود و کف این کانال حفظ شود و به موجب آن نفوذ صورت گرفته توسط کندل دیروز را تحت عنوان شکستی نامعتبر تلقی کنند.

اگر این کانال نزولی به پایین شکسته شود و در تایم فریم روزانه یا پایین‌تر تاییدی در قالب پول‌بک صادر شود؛ می‌توان اهداف پایین و نگران کننده‌ای را برای شاخص کل بورس متصور بود.

هرچند با بررسی اندیکاتور RSI شاخص کل متوجه آن می‌شویم که سطح حمایتی موجود در این اندیکاتور به پایین شکسته شده است و حتی پول‌بکی تحت عنوان تایید به این خط حمایتی تشکیل شده است و مادامی که خط مقاومتی داینامیک نزولی ترسیم شده با شکست صعودی مواجه نشود، روند نزولی حاضر پا بر جا خواهد بود.

البته باید این نکته ذکر شود که هر نماد داستان، رویه و نقشه راه منحصر به فردی برای خود دارد و تحلیل شاخص کل نمی‌تواند نسخه‌ای واحد برای تمام نمادهای حاضر در بازار سرمایه باشد. از طرفی هم باتوجه به ایرادات وارده به شاخص کل بورس، نمی‌توان این نماگر را نماینده‌ای ایده‌آل برای بازگو کردن شرایط دقیق حاکم بر کلیت بازار سرمایه معرفی کرد.

نمودار شاخص کل بورس (روزانه – لگاریتمی)
c3a16bbf 3f00 4340 b7ab 63a3ffb9ae64 TueJan252022 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....