تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 23:19
کد خبر : 99873

روابط تجاری فراگیر با همه جهان

روابط تجاری فراگیر با همه جهان

بنام خدااصول حکمرانیروابط تجاری فراگیر با همه جهان در دنیا نمیتوانید کشوری را پیدا کنید که بدون برقراری ارتباط گسترده با همه دنیا به توسعه و پیشرفت رسیده باشد.تجارت مانند آب ، تنها در حالت جریان کیفیت خود را حفظ مینماید و در صورت محصور یا راکد شدن حتی با گستردگی زیاد ، تبدیل به

بنام خدا
اصول حکمرانی
روابط تجاری فراگیر با همه جهان

در دنیا نمیتوانید کشوری را پیدا کنید که بدون برقراری ارتباط گسترده با همه دنیا به توسعه و پیشرفت رسیده باشد.
تجارت مانند آب ، تنها در حالت جریان کیفیت خود را حفظ مینماید و در صورت محصور یا راکد شدن حتی با گستردگی زیاد ، تبدیل به باتلاق خواهد گردید.
اقتضای بازار، خرید و فروش بدون محدودیت است ، فکر کنید صاحب فروشگاهی بگوید تنها به فامیل خودم کالا خواهم فروخت.

چین با درسگیری از فروپاشی شوروی برای توسعه خود با تمام جهان به تجارت پرداخت و اتفاقا این سیاست نتیجه داد (وگرنه همکنون مانند پنجاه سال پیش کشوری فقیر و درگیر اعتراضات اجتماعی بود و یا شاید مانند شوروی دچار فروپاشی شده بود.)

ما میتوانیم ضمن ارتباط خوب با کشور چین کمی هم از آنها حکمرانی یاد بگیریم و راز توسعه و نفوذ امروز این کشور مؤثر در جهان را درک نماییم.
امتیاز برخورداری از امنیت فراگیر و پایدار با ضریب اطمینان بالا ،نکته مهم دیگر داشتن روابط متوازن عزتمندانه اقتصادی با جهان اعم از شرق یا غرب، میباشد.
چرا امریکا و چین از قدرت اتمی یکدیگر هراسی ندارند ؟ چون این دو بزرگترین طرف تجاری هم نیز محسوب میشوند و حتی اگر بفکر مهار توسعه یکدیگر باشند ولی به هیچ عنوان بدنبال نابودی یکدیگر نیستند.

لذا ما نیز در ایران بایستی متوجه باشیم علت اینکه تا کنون علیرغم داشتن تمام منابع مورد نیاز و رویکار آمدن انواع دولتها و مجالس با ذائقه سیاسی مختلف نتوانسته ایم به یک اقتصاد پایدار رسیده و در این زمینه بشدت عقب مانده ایم ،علاوه بر سوء مدیریت ، نداشتن ارتباط تجاری گسترده با جهان بوده است.

نکته آخر : در نداشتن رابطه تجاری با جهان این شما هستید که ضرر خواهید کرد و در معرض فقر قرار خواهید گرفت زیرا جهان بالاخره برای تامین منابع ، بجای شما جایگزین دیگری مانند نفت کشورهای ثروتمند عرب ،خواهند یافت.

۴/۲۹
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَأْکُلُوا أَمْوَالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْبَاطِلِ إِلَّا أَنْ تَکُونَ تِجَارَهً عَنْ تَرَاضٍ مِنْکُمْ

اى کسانى که ایمان آورده‏ اید اموال همدیگر را به ناروا مخورید مگر آنکه داد و ستدى متوازن با رضایت یکدیگر بین شما [انجام گرفته] باشد.

فرشاد فرهادی
شنبه ، السبت ، saturday
۱۴۰۱/۶/۱۲
۱۴۴۴/۲/۶
۲۰۲۲/۰۹/۰۳

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....