تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 20:10
کد خبر : 89272

رهاشدن ۵ هزار نوزاد صحت دارد؟

رهاشدن ۵ هزار نوزاد صحت دارد؟

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خبر رها شدن ۵ هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر کشور صحت ندارد. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره خبر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص رها شدن ۵ هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر ایران

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خبر رها شدن ۵ هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر کشور صحت ندارد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره خبر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص رها شدن ۵ هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر ایران توضیح داد.

ابوحمزه گفت: این آمار یعنی سهم زیادی از متولدین ما باید در کنار خیابان رها شوند که اصلا این طور نیست.

اول خرداد امسال، یک نوزاد که به تازگی بند نافش بریده شده بود، در سطل زباله‌ای در نزدیکی بیمارستان امیرالمومنین(ع) واقع در نازی‌آباد خیابان شیرمحمدی پیدا شد و توسط مردم به بیمارستان انتقال یافت. نوزاد دیگری نیز در ونک پیدا شده است.

مبنای حذف یارانه بگیران چه بود؟

او گفت: مبناهای محاسباتی ما به گونه‌ای است که صرفا با خرید یک خانه یا داشتن دو ماشین فرد جزو دهک دهم به حساب نمی‌آید بلکه این‌گونه افراد درآمد و دارایی دیگری هم دارند.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حال حاضر در مرحله اول، یارانه جدید به ۷۲ میلیون نفر پرداخت شد و اخیرا هم دو لیست جدید فرستادیم و ۷۶ میلیون نفر یارانه گرفتند.

او اظهار کرد: ۷ میلیون نفر هم جامانده هستند که کلا دریافت نمی‌کردند، برآورد اولیه این است که ۴ میلیون نفر هم به این لیست اضافه می‌شوند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از موج ،  ابوحمزه گفت: بازنشستگانی که جزو دهک دهم قرار گرفتند اما می‌گویند فرزندان آن‌ها مستقل یا مجرد هستند و درآمد دارند باید به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند و با ارائه مدارک، خانوار را تفکیک کنند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برای بعضی از موارد امکان بارگذاری مدارک هم فراهم می‌شود تا اسناد را بگذارند.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این طور نیست که درآمد خاصی برای حذف یارانه مدنظر باشد بلکه موارد مختلفی در نظر گرفته می‌شود، یعنی ترکیبی از شاخص‌های دارایی، درآمدی و میانگین وزنی محاسبه می‌شود.

او افزود: ممکن است افرادی باشند که ملک زیادی داشته باشند و به دلیل نقایص ثبت اطلاعاتی ملکشان محاسبه نشده است. اگر اطلاعات ملکی دقیق و جامع در کشور ثبت می‌شد، قطعا ملک را هم مبنای محاسبه قرار می‌دادیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....