تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 14:20
کد خبر : 29470

رنج صنعت دام و طیور از واسطه گری‌ها

رنج صنعت دام و طیور از واسطه گری‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: حلقه‌های واسط میان تولیدکنندگان و سفره مردم در تلاشند هر چقدر زورشان می‌رسد قیمت‌ها را بالا ببرند و این موضوع اصلاً قابل قبول نیست و باید با آن برخورد شود.  مرتضی رضایی اظهار داشت: حلقه‌های واسط میان تولیدکنندگان و سفره مردم در تلاشند هر چقدر زورشان می‌رسد قیمت‌ها را بالا

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: حلقه‌های واسط میان تولیدکنندگان و سفره مردم در تلاشند هر چقدر زورشان می‌رسد قیمت‌ها را بالا ببرند و این موضوع اصلاً قابل قبول نیست و باید با آن برخورد شود.  مرتضی رضایی اظهار داشت: حلقه‌های واسط میان تولیدکنندگان و سفره مردم در تلاشند هر چقدر زورشان می‌رسد قیمت‌ها را بالا ببرند و این موضوع اصلاً قابل قبول نیست و باید با آن برخورد شود.

در اقتصاددان به نقل از صدا و سیما، رضایی با اشاره به اینکه برای حل این معضل و ایجاد زنجیره‌های تولید باید هم دولتی‌ها و هم نمایندگان اصناف و تولیدکنندگان پای کار باشند، گفت: چندین بار از اصناف، اتحادیه‌ها، وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار و همچنین صنف پخش کننده و فروشنده خواسته شده است پای کار بیایند تا بتوانیم زنجیره تولید تشکیل دهیم و واسطه‌ها را حذف کنیم و بتوانیم محصولات دام و طیور را با قیمت مناسب به دست مردم برسانیم، ولی تنها جلسه‌ای تشکیل شد و فردای آن روز موضوع رها شد. رضایی افزود: اگر هر کسی وظیفه اش را به درستی انجام دهد، واسطه‌ها حذف و قیمت مرغ و تخم مرغ و گوشت به تعادل می‌رسد. به عنوان مثال گران‌ترین دام گوساله پرواری است که قیمت زنده آن کیلویی ۴۰ هزار تومان است اگر واقعاً بنکداران اصلی پای کار بیایند، قیمت آن در بازار باید ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان باشد، ولی قیمت بسیار بالاتر از این حرف‌هاست که اصلاً منطقی نیست. رضایی با اشاره به اینکه چندی پیش به دلیل تأمین نشدن نهاده‌ها قیمت‌ها در بازار مرغ افزایش افسار گسیخته یافته بود، اظهار کرد: در حال حاضر این مشکل برطرف شده و نهاده مورد نیاز مرغداران به طور کامل تأمین شده و بازار مرغ به تعادل کامل رسیده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....