تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 19:31
کد خبر : 6994

رشد ١٧درصدى صادرات غیرنفتى در ١١ماه٩٨/ تولید خودرو همچنان در مدار نزولى

رشد ١٧درصدى صادرات غیرنفتى در ١١ماه٩٨/ تولید خودرو همچنان در مدار نزولى

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ طبق آمار وزارت صمت، در ١١ ماهه سال ٩٨ مجموعا ١٢۵٢٩٠هزارتن کالا به ارزش ٣٨۵٩٧میلیون دلار صادرات غیر نفتى صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌اش به لحاظ وزنی رشد ١٧.۶درصدى و به لحاظ ارزشى افت ۴.۵درصدى داشته است؛ ضمن اینکه در همین مدت ٣٢۴٠٢هزارتن کالا

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ طبق آمار وزارت صمت، در ١١ ماهه سال ٩٨ مجموعا ١٢۵٢٩٠هزارتن کالا به ارزش ٣٨۵٩٧میلیون دلار صادرات غیر نفتى صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌اش به لحاظ وزنی رشد ١٧.۶درصدى و به لحاظ ارزشى افت ۴.۵درصدى داشته است؛ ضمن اینکه در همین مدت ٣٢۴٠٢هزارتن کالا به ارزش ٣٩٩۴٠میلیون دلار واردات انجام شده که از لحاظ وزنى و ارزشى به ترتیب افزایش ١٠.٨ و ٢.٣درصدى داشته است.

به این ترتیب، حجم تجارت خارجى کشور طى ١١ماه سال ٩٨ نسبت به مدت مشابه سال ٩٧ از لحاظ وزنى ١۶.١درصد افزایش و از لحاظ ارزشى ١.١درصد کاهش یافته است.

آمار تولید کالاهاى صنعتى
بر اساس آمار، از ابتداى فروردین تا بهمن ماه ٩٨ مجموعا ۶٩٧هزار و ۴٠٠دستگاه خودروی سوارى تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌اش ١٣.٧درصد کاهش یافته است؛ در همین مدت تولید لاستیک خودرو با ٣درصد رشد به حدود ٢١١هزارتن افزایش یافت.

در ١١ماهه ٩٨ تولید انواع کاغذ با حدود ٩درصد افزایش به ٩٣٢هزار تن رسید؛ ضمن اینکه در مدت مذکور بیش از ۴۵میلیارد داروى انسانى تولید شده که در مقایسه با سال گذشته‌اش ۲۶.۵درصد افزایش داشته است.

افزایش تولید همه محصولات لوازم خانگى
طبق آمار، در ١١ ماهه سال ٩٨ تولید تمام محصولات لوازم خانگى با افزایش همراه بود، در این مدت بیش از ٧۴١هزار دستگاه تلویزیون و یک میلیون و ۶٩هزار دستگاه یخچال فریزر تولید شده که هر کدام نسبت به سال ٩٧ به ترتیب افزایش ٣.٣ و ٨.١درصدى داشته‌اند.

در همین مدت تولید ماشین لباسشویى با ٣۶.٧درصد افزایش به ۶۶٣هزار دستگاه رسید، ضمن اینکه از ابتداى سال تا بهمن ماه تولید کولر آبى با ١٨.۵درصد رشد به بیش از ٨۴٣هزار دستگاه افزایش یافت.

همچنین در ١١ماهه ٩٨، ۵١هزارتن ظروف چینى تولید شده که در مقایسه با همین مدت در سال ٩٧ حدود ١٣درصد افزایش یافته است.

مرغ ١٠درصد ارزان شد
آمار قیمت کالاهاى اساسى در ١١ماهه ٩٨ حاکى از آن است که در این مدت بهاى همه کالاها به جز مرغ گران شده است. در مدت مذکور قیمت هر کیلوگرم برنج داخلى درجه یک حدود ۴۵درصد، شکر ۴٢درصد، گوشت گوساله ۵.۶درصد، گوشت گوسفندى ١٠.٨درصد افزایش یافته، این درحالی است که طبق آمار قیمت مرغ در این مدت حدود ١٠درصد ارزان شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....