تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 16:02
کد خبر : 60629

رشد قیمت نفت با نگرانی از وضعیت عرضه آمریکا

رشد قیمت نفت با نگرانی از وضعیت عرضه آمریکا

به دنبال خوش‌بینی نسبت به افزایش تقاضا همزمان با کاهش تولید نفت خام در خلیج مکزیک آمریکا، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته روند صعودی در پیش گرفت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، از آنجا که نگرانی از وضعیت تولید آمریکا به دنبال خسارات ناشی از طوفان آیدا، همراه با انتظارات برای افزایش تقاضا که

به دنبال خوش‌بینی نسبت به افزایش تقاضا همزمان با کاهش تولید نفت خام در خلیج مکزیک آمریکا، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته روند صعودی در پیش گرفت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، از آنجا که نگرانی از وضعیت تولید آمریکا به دنبال خسارات ناشی از طوفان آیدا، همراه با انتظارات برای افزایش تقاضا که از بازار حمایت کرد، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت با ۳۳سنت معادل ۰٫۵درصد رشد، به قیمت ۷۳دلار و ۲۵سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا ۳۲سنت معادل ۰٫۵درصد افزایش یافت و به ۷۰٫۰۴دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در اوایل جلسه معاملاتی به بالاترین سطح خود از تاریخ ۳سپتامبر صعود کرد.

حدود سه چهارم معادل ۱٫۴میلیون بشکه در روز از تولید نفت فراساحلی در خلیج مکزیک آمریکا از اواخر ماه آگوست متوقف شده که تقریبا برابر با میزان تولید نیجریه، عضو اوپک پلاس است.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اذعان داشتند: “پالایشگاه‌های نفت بیشتری در لوئیزیانا فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و باعث افزایش تقاضای نفت خام شده‌اند.”

لازم به ذکر است که فعالیت پالایشگاه‌های آمریکایی سریع‌تر از تولید نفت در حال بازگشت است. بیش از ۹پالایشگاه در لوئیزیانا که تحت تاثیر طوفان آیدا قرار گرفته بود، روز جمعه در حال راه‌اندازی مجدد بودند.

شرکت رویال داچ شل، بزرگترین تولیدکننده نفت در خلیج آمریکا روز پنجشنبه به دلیل خسارات وارد شده به تاسیسات فراساحلی ناشی از طوفان آیدا، ارسال برخی از محموله‌های خود را لغو کرد که این موضوع نشان می‌دهد ضررها در بخش انرژی برای هفته‌ها ادامه خواهد داشت.

با این حال، بیکر هیوز، ارائه دهنده خدمات انرژی گفت، تعداد دکل‌های فعال در ایالات متحده در هفته اخیر افزایش یافته که نشان می‌دهد تولید در هفته‌های آتی ممکن است بیشتر شود.

جدا از تاثیر طوفان آیدا، از آنجا که موارد ابتلا به ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است، توجه بازار در هفته جاری بر احتمال بازنگری چشم‌انداز تقاضای نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آژانس بین‌المللی انرژی متمرکز خواهد شد. به گفته دو منبع، اوپک روز دوشنبه احتمالا پیش‌بینی خود را برای سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد داد.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC واقع در سنگاپور اظهار کرد: “همانطور که پیش از این اشاره کردیم، به نظر می‌رسد تثبیت قیمت نفت در محدوده ۷۰ تا ۷۵دلار در هر بشکه ادامه خواهد داشت.”

“بازارها هنوز به شفافیت در مورد اثرات ویروس در کوتاه مدت نیاز دارند و تا زمانی که به آن نرسیم، به نظر می‌رسد که اکثر دارایی‌ها، از جمله نفت، همچنان روندی افقی داشته باشند.”

به گفته کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده در روز جمعه، ریسک‌های ناشی از برنامه برداشت چین از ذخایر استراتژیک نفت خود همچنان باقی مانده است. همچنین پس از توافق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در روز یکشنبه در خصوص سرویس فنی تجهیزات نظارتی، امید به دور جدید مذاکرات ایران و غرب افزایش یافت.

چین روز دوشنبه اعلام کرد که جزئیات فروش برنامه‌ریزی شده نفت خام از ذخایر استراتژیک خود را به زودی اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....