تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 - 11:34
کد خبر : 31601

رشد حجم پولی صفر شد

رشد حجم پولی صفر شد

روی آوردن مردم به پس انداز، رشد حجم پولی را صفر کرد میرزا خانی، سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد گفت: آمارهای جدید پولی نشانگر خروج حجم پول از بازار سفته بازی است.  علی میرزا خانی گفت: برخلاف نیمه اول سال که پول های مردم به دلیل بیم از تورم به سوی بازارهای سفته بازی سرازیر بود،

روی آوردن مردم به پس انداز، رشد حجم پولی را صفر کرد

میرزا خانی، سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد گفت: آمارهای جدید پولی نشانگر خروج حجم پول از بازار سفته بازی است.

 علی میرزا خانی گفت: برخلاف نیمه اول سال که پول های مردم به دلیل بیم از تورم به سوی بازارهای سفته بازی سرازیر بود، به سوی پس انداز هدایت شد که این امر به آرامش بازار منجر شده است و یک فرصت خوب برای اقتصاد کشور فراهم کرده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  میرزا خانی افزود: سال جاری بر اثر عوامل مختلف منجمله سیاست های غلط پولی و بودجه ای در بازارهایی مانند بورس، خودرو، طلا و مسکن حباب شکل گرفت و مشخص شد این حباب ها دوام نخواهند آورد.

سردبیر روزنامه دنیای اقتصاد ادامه داد : برخی از متغییرهای غیر اقتصادی مانند فشار حداکثری آمریکا بر اقتصاد ایران بار افزایش تورمی را ایجاد کرد که با مقاومت های کشور علیرغم هزینه های سنگین، این فشار ها بی اثر شد.

وی ادامه داد: سیاست های غلط ترامپ، مشکلات عدیده ای برای وی به همراه داشت که می توان به تحریم های شبکه های مجازی، تحریم های اتحادیه گلف بازان و برخی از بانک های بین المللی اشاره کرد.

میرزا خانی از ثبات اقتصادی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر فرصت های بسیار خوبی برای اقتصاد ایران فراهم گردیده است که اگر سیاست مداران و مسئولان بدون در نظر گرفتن منفعت جناحی و در راستای اهداف ملی کشور پیش بروند، شاهد پایان بی ثباتی در کشور خواهیم بود.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....