تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 16:19
کد خبر : 74777

راه اندازی سامانه تعیین تکلیف پرونده‌های سازمان اموال تملیکی توسط تعزیرات حکومتی

راه اندازی سامانه تعیین تکلیف پرونده‌های سازمان اموال تملیکی توسط تعزیرات حکومتی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با راه اندازی سامانه هوشمند برای پرونده‌ها تبادل اطلاعات و احکام صادره در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد. اقتصاددان: احمد اصانلو گفت: بین پرونده‌های تعزیراتی که تعیین تکلیف و احکام قطعیشان صادر شده با اموال موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی، ارتباط وجود نداشت که در این باره

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با راه اندازی سامانه هوشمند برای پرونده‌ها تبادل اطلاعات و احکام صادره در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد.

اقتصاددان: احمد اصانلو گفت: بین پرونده‌های تعزیراتی که تعیین تکلیف و احکام قطعیشان صادر شده با اموال موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی، ارتباط وجود نداشت که در این باره با سازمان اموال تملیکی مشکل داشتیم.

به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از آنجایی که اطلاعات برای بسیاری از اموال تبادل و در سیستم‌های سازمان اموال تملیکی ثبت نشده بود، بعد از صدور آرای بازرسان سازمان تعزیرات، امکان استفاده از این آرا برای مسئولان سازمان اموال تملیکی مقدور نبود.

برای رصد سیستمی کالا‌های پرونده‌های سازمان اموال تملیکی، سامانه‌ای توسط تعزیرات حکومتی راه اندازی شد تا به محض اینکه هر پرونده مرتبط با قاچاقی که کالای آن در اختیار سازمان تملیکی است، به اطلاعات و احکام پرونده دسترسی پیدا کند و با شماره قبض ثبت شده در انبار‌ها تطبیق دهند تا براساس آن اموال را تعیین و تکلیف و به فروش برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ۱۴ آبان امسال در بازدیدی ۳ ساعته از انبار مرکزی جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تهران در جریان عملکرد و مسائل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت و از مسئولان سازمان اموال تملیکی خواست ظرف دو هفته در جهت صیانت از حقوق عامه، به وضعیت انبار‌های اموال تملیکی سامان دهند.

در ادامه این بازدید رئیس قوه قضاییه در نشستی با مسئولان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و مسئولان سازمان تعزیرات، وضعیت انبار‌های اموال تملیکی را ناگوار و غیرقابل تحمل توصیف و ضرب الاجلی دو هفته‌ای برای تعیین تکلیف این انبار‌ها تعیین کرده بود.

قاضی پسندیده نماینده دادستان تهران نیز از استقرار ۲۵ قاضی دادسرا‌های تهران در سازمان اموال تملیکی برای بررسی پرونده‌های رسوبی خبر داده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....