تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آذر 1400 - 11:15
کد خبر : 71045

راه‌اندازی بیمه متقابل در رفع تحریم ها

راه‌اندازی بیمه متقابل در رفع تحریم ها

 رقابت ناسالم بر پیکره بیمه لطمه وارد کرده است معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ گفت: با راه‌اندازی دو بیمه متقابل توانسته‌ایم محدودیت‌های بیمه‌ای استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی کنیم. علی عزتی  اظهار کرد: سال ۲۰۱۰ و بر اساس تحریم‌های ظالمانه استکبار ورود کشتی های اقیانوس پیما را به بنادر ایران با چالش‌ها

 رقابت ناسالم بر پیکره بیمه لطمه وارد کرده است

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ گفت: با راه‌اندازی دو بیمه متقابل توانسته‌ایم محدودیت‌های بیمه‌ای استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی کنیم.

علی عزتی  اظهار کرد: سال ۲۰۱۰ و بر اساس تحریم‌های ظالمانه استکبار ورود کشتی های اقیانوس پیما را به بنادر ایران با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو ساخت که ما تصمیم گرفتیم بیمه متقابل ایرانی را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی بیمه متقابل موفق شدیم در کنار خنثی کردن تحریم‌های استکبار جهانی در حوزه بیمه‌ای در غرب آسیا به تنها کشوری تبدیل شویم که بیمه متقابل را برای اقیانوس‌پیماهای داخلی و خارجی و پوشش بیمه‌ای آنها راه‌اندازی کرده بود.

خنثی کردن تحریم‌ها با راه‌اندازی بیمه متقابل دریایی
معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ گفت:‌ با راه‌اندازی بیمه متقابل دریایی، مکانیزم خنثی کردن تحریم‌ها در حوزه بیمه‌ای به نحوی پیش رفت که ما با کمترین آسیب موفق شدیم بیشترین ثمره را از این امر شاهد باشیم که ۲ شرکت بیمه متقابل در قشم و کیش فعالیت خود را انجام می دهند.

عزتی افزود: در حال حاضر شناورهای ایرانی با پوشش بیمه‌ای قادر هستند در آب‌های آزاد تردد کنند و بیمه‌های ایرانی مکانیزم خوبی در جهت جبران کاستی ها و پیامدهای بیمه‌ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در این موضوع دور زدن تحریم‌ها مد نظر نبوده بلکه خنثی سازی تحریم‌ها و مدیریت این موضوع انجام شده چرا که دور زدن تحریم یک استراتژی و راهبر کلان در بلند مدت محسوب نمی شود بلکه مکانیزم مشخصی را تعریف کردیم تا نیازمندی ما به بیمه رفع شده و ما خودمان بتوانیم کشتی ها و سایر تجهیزات دریایی را پوشش بیمه‌ای کنیم.

با به اوج رسیدن تحریم‌ها فعالیت‌های بیمه‌ای متقابل تقویت شده است
به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ اضافه کرد: با به اوج رسیدن تحریم‌ها در سال ۲۰۱۲ سعی شد تا فعالیت‌های بیمه‌ای متقابل تقویت شود که در صنعت دریایی بیمه کشتی ها، بلیط آنها برای تردد در آب‌های آزاد و بین‌المللی محسوب می شود.

وی بیان کرد: بدون بیمه هیچ شناوری نمی تواند در آب‌های آزاد تردد کند که این امر بر اساس کنوانسیون جهانی است و شبه آن چیزی است که در بیمه شخص ثالث اتفاق می افتد و هیچ کس نمی تواند خودرویی را بدون بیمه‌نامه براند.

عزتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این امر دستاورد مهمی در اوج تحریم‌های استکبار جهانی بود و ما موفق شدیم با راه‌اندازی بیمه‌های متقابل و کلوپ‌های دریایی این محدودیت‌ها را تا حد زیادی خنثی کنیم.

وی به فعالیت بیمه حافظ از اردیبهشت سال ۸۱ اشاره کرد و گفت: اولین شرکت بیمه تمام خصوصی کشور است که سهام آن در تالار بورس عرضه شده و ما سهام‌داران خردی را داریم و به هیچ وجه سهام بیمه حافظ دولتی نیست.

سرمایه‌گذاران واقعی را با پوشش بیمه‌ای مورد حمایت قرار می دهیم
معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ تمرکز فعالیت بیمه حافظ را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یادآور شد و تصریح کرد: استان اردبیل به عنوان چهاردهمین مقصد بیمه حافظ مورد توجه قرار گرفته تا با توجه به داشتن منطقه ویژه اقتصادیی و تلاش برای راه‌اندازی منطقه آزاد در این استان نیز شعبه بیمه حافظ راه‌اندازی شود.

وی این اقدامات را برنامه راهبردی برای تقویت بیمه‌نامه‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان اعلام کرد و افزود: ما آمادگی داریم تا در پایانه مرزی بیله‌سوار و منطقه ویژه اقتصادی نمین فعالیتمان را انجام دهیم که البته عمده فرآیند سرمایه‌گذاری در استان نیز نیازمند شبکه قوی بیمه‌ای است.

عزتی رقابت‌پذیری بیمه‌ها را در کنار حمایت و همراهی فعالان این عرصه یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما باید سرمایه‌گذاران واقعی را با پوشش بیمه‌ای مورد حمایت قرار دهیم.

مشکلات بیمه‌های خصوصی در رقابت با سایر بیمه‌ها متعدد است
وی اضافه کرد: با توجه به تصویب منطقه آزاد اردبیل، انتظار می رود فعالیت این مجموعه سرآغازی بر حمایت و پشتیبانی از این حرکت مؤثر و راهگشا باشد.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ بیان کرد: واقعیت این است که مشکلات بیمه‌های خصوصی در رقابت با سایر بیمه‌ها متعدد است و شکل‌گیری رقابت ناسالم در این حوزه بر پیکره بیمه‌ها نیز ضربه وارد می کند.

عزتی ادامه داد: باید رقابت سالم و در حد انتظار در حوزه بیمه‌ای شکل بگیرد و ما بتوانیم راهکارهای مناسبی را در تعاملات بیشتر داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد در دولت سیزدهم با وعده وزیر اقتصاد و دارایی بیمه‌ها در فضای رقابت سالم زمینه حرکت رو به جلو و مطلوبی را در ارائه خدمات به مردم مهیا کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....