تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 10:14
کد خبر : 56851

رانت و فامیل بازی، آفت خصوصی سازی

رانت و فامیل بازی، آفت خصوصی سازی

 رئیس تامین اجتماعی دستور جلسه مجمع شستا را امضا نمی کند علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس گفت: در فرایند خصوصی سازی باید به سرمایه های واقعی مردم بها داده شود و هر فردی که سرمایه بیشتری بیاورد، باید سود بیشتری بگیرد. علی بابایی کارنامی  با تاکید بر توجه حاکمیت به امر خصوصی سازی،

 رئیس تامین اجتماعی دستور جلسه مجمع شستا را امضا نمی کند

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس گفت: در فرایند خصوصی سازی باید به سرمایه های واقعی مردم بها داده شود و هر فردی که سرمایه بیشتری بیاورد، باید سود بیشتری بگیرد.

علی بابایی کارنامی  با تاکید بر توجه حاکمیت به امر خصوصی سازی، اظهار داشت: خصوصی سازی جزو منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی  است و هیچ دولتی حق ندارد از مدار خصوصی سازی خارج شود.

وی بیان کرد: متاسفانه رانت بازی و فامیل بازی برخی از افراد مانع از این شده است که تاکنون خصوصی‌سازی و واگذاری ها به معنای واقعی کلمه عملیاتی شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولاً می‌بینیم که برخی از دولت‌ها و وزرای آنان گزارش‌های بسیار خوبی درباره فرآیند واگذاری و خصوصی سازی به دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهند اما در عمل تن به خصوصی سازی واقعی نمی‌دهند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده معتقدم که سازمان تامین اجتماعی دولتی نیست و ۱۰۰% خصوصی است و سهام آن برای کارگران است. الان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است و دولت باید بدهی این سازمان را هر چه سریعتر پرداخت کند.

بابایی کارنامی گفت: معمولا در سازمان تامین اجتماعی، اعضای هیئت مدیره ای در نظر گرفته می‌شود که با اقدامات خلاف قانون خود حیاط خلوت برخی از افراد سیاسی می‌شوند. متاسفانه برخی از روسای جمهور ما از جمله روحانی به صورت مستقیم در سازمان تامین اجتماعی و شستا و انتصابات شان دخالت داشتند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که طبق قانون، رئیس‌جمهور هیچ اختیاری در عزل و نصب مسئولان سازمان تامین اجتماعی نباید داشته باشد و قانون این اجازه را نمی‌دهد. اگر رئیس‌جمهور قانون‌مدار باشد، نباید این کار را انجام دهد.

بابایی کارنامی اظهار داشت: سه سال است که رئیس سازمان تامین اجتماعی دستور جلسه مجمع شستا را امضا نمی کند و رئیس سازمان تامین اجتماعی در توضیح این مسئله می‌گوید که از روز اول روحانی با شریعتمداری توافق کردند انتصاب های مستقیم شستا و دیگر اقدامات مهم در آنجا را شریعتمداری امضا کند.

وی گفت: اگر خصوصی‌سازی با این شرایط انجام شود که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اختیار نداشته باشند، ما با آن مخالف هستیم. اما اگر خصوصی‌سازی بر طبق قانون و با دادن اختیارات وسیع و راهبردی به دستگاه‌ها باشد، آن را قبول داریم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در فرایند خصوصی سازی باید به سرمایه های واقعی مردم بها داده شود و هر فردی که سرمایه بیشتری بیاورد، باید سود بیشتری بگیرد نه اینکه فردی پول کمتری را سرمایه‌گذاری کند، اما با رانت پول مفت و سود بیشتری بگیرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....