تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 19:19
کد خبر : 63698

رئیس جمهور محترم، با تامل باور کنید!

رئیس جمهور محترم، با تامل باور کنید!

دکتر مجید سجادی پناه در یادداشت پیش رو آورده است که : اقتصاددان: معاون در آمدهای سازمان امور مالیاتی اخیرا” اعلام کرده است که درآمدهای مالیاتی کشور با ۶۲ درصد رشد در سال جاری به رقم ۱۳۸ همت(هزار میلیارد تومان) رسیده است و ما توانسته ایم ۱۰۱ درصد مالیات پیش بینی شده در بودجه کل

دکتر مجید سجادی پناه در یادداشت پیش رو آورده است که :

اقتصاددان: معاون در آمدهای سازمان امور مالیاتی اخیرا” اعلام کرده است که درآمدهای مالیاتی کشور با ۶۲ درصد رشد در سال جاری به رقم ۱۳۸ همت(هزار میلیارد تومان) رسیده است و ما توانسته ایم ۱۰۱ درصد مالیات پیش بینی شده در بودجه کل کشور را محقق نماییم؟؟؟!!!

مسولین مربوطه در سازمان امور مالیاتی ، علت این اقدام بزرگ (رشد عجیب ۶۲ درصدی)را علی رغم وجود کرونا که بیش از ۱۵ درصد اقتصاد ایران را کوچک کرده است و همچنین مالیات نقل و انتقال سهام که درپی سقوط بورس به میزان یک سوم کاهش یافته است و ………. تسهیل در فراینده های مالیاتی ، تغییر رفتار مودیان و …. می دانند.

از آنجایی که مالیات وصول شده امسال مربوط به درآمدها محقق شده پارسال است. بیاید میزان مالیات وصولی را بدون وجود تورم به نرخ دلار (ثابت)در نظر بگیریم و این تورم را که باعث افزایش چشمگیر این وصولی ها شده است را به طور موقت از محاسبات خارج نماییم ، تا بعد بتوانیم قضاوت کنیم که آیا باید، برای این افزایش عملکرد ۶۲ درصدی ، سوت و کف بزنیم یا خیر ؟

وصولی درآمد مالیاتی ۸۵ همتی (هزار میلیارد تومان) سال قبل با احتساب میانگین قیمت دلار در سال ۹۸ (۱۲۹۱۸ تومان) می شود : *۶،۵ میلیارد دلار*

وصولی درآمد مالیاتی۱۳۸ همتی (هزار میلیارد تومان) سال جدید با احتساب میانگین قیمت دلار در سال ۹۹ (۲۲۷۵۹ تومان) می شود : *۶ میلیارد دلار.*

از مقایسه این دو رقم می توان مشاهده کرد که درآمد مالیاتی کشور نه تنها رشد ۶۲ درصد نداشته بلکه نسبت به سالی مالی قبل *۵۰۰ میلیون دلار* هم کاهش(یا فرار مالیاتی و یا ….) یافته است!!!

به نظر شما چه زمانی می توانیم پایان دوره ” *آمار درمانی* ” را در این کشور اعلام نماییم ؟

تا زمانی که *خروجی دوران تصدی* یعنی ” *عرض مدیریت* ” نه ” *طول* ” آن در انتصاب ها ملاک عمل قرار نمی گیرد ، نتیجه ای بهتر از این عاید کشور نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....