تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 13:31
کد خبر : 59502

ذرات مشاهده شده در ویالهای مدرنا، فولاد بود

ذرات مشاهده شده در ویالهای مدرنا، فولاد بود

تحقیقات نشان داد ذرات خارجی مشاهده شده در ویال های واکسن مدرنا در ژاپن، قطعات کوچک فولادی بود که از بدنه دستگاه حین پر کردن ویال ها جدا شده بود.  از زمانیکه خبر مشاهده ذرات خارجی در واکسن های مدرنا تحویل داده شده به ژاپن منتشر شد، رسانه ها در تلاش هستند تا ابعاد مختلف

تحقیقات نشان داد ذرات خارجی مشاهده شده در ویال های واکسن مدرنا در ژاپن، قطعات کوچک فولادی بود که از بدنه دستگاه حین پر کردن ویال ها جدا شده بود.

 از زمانیکه خبر مشاهده ذرات خارجی در واکسن های مدرنا تحویل داده شده به ژاپن منتشر شد، رسانه ها در تلاش هستند تا ابعاد مختلف این مساله را روشن کنند.

این مساله از انجا اهمیت پیدا می کند که بدانیم مدرنا در سال جاری ۸۰۰ میلیون دوز واکسن تولید خواهد کرد که در کشورهای مختلف توزیع می شود. این شرکت در نظر دارد در سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد دوز واکسن تولید کند که بخش زیادی از نیاز ساکنان کشورهای صنعتی را تامین خواهد کرد.

بر مبنای گزارش منتشر شده توسط روزانه تایمز بریتانیا، تمامی محصولاتی که به بازار امریکا و کانادا ارایه می شود در کارخانه های مدرنا در امریکا تولید می شود و کارخانه اسپانیایی که به عنوان مقصر اصلی در این پرونده شناسایی شده است، عرضه واکسن های مورد نیاز کشورهای اروپا و اسیا را بر عهده دارد.

 تایمز در گزارش خود با اشاره به نتیجه مطالعات انجام شده در مورد واکسن های عرضه شده به ژاپن نوشت: «شرکت اسپانیایی اعلام کرده است ذرات مشاهده شده در ویال های  واکسن های مدرنا در  ژاپن، فولاد بوده است و در فرایند پر کردن ویال ها از بدنه دستگاه ها جدا شده است.»

این شرکت ضمن تاکید بر این نکته که ضروری است تمامی محموله های مشکوک معدوم شود در بیانیه ای رسمی نوشت: «مرگ های گزارش شده بعد از تزریق  واکسن های مدرنا از محموله های معدوم شده، ارتباطی به  ذرات مشاهده شده در ویال ها ندارد زیرا اندازه این ذرات به اندازه ای کوچک بوده است که در صورت وارد شدن به بدن در بدبینانه ترین حالت می تواند عفونتهای موضعی ایجاد کند که به سرعت قابل درمان است. وجود این ذرات در بدن افراد نه آسیبی به قلب وارد می کند و نه باعث مرگ می شود.»

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار   ،   دولت ژاپن یک میلیون دوز دیگر واکسن مدرنا را به دلیل مشاهده ذرات خارجی معدوم کرده است و این مساله در شرایطی اتفاق می افتد که کشور در موجی از همه گیری قرار دارد و دسترسی به واکسن سالم برای ژاپن از اهمیت بالایی برخوردار است.

رسانه های ژاپن این سهل انگاری شرکت اسپانیایی را مشکلی بزرگ در میانه همه گیری کرونا اعلام کردند و نوشتند: «از بین رفتن اعتماد مردم به واکسن های مدرنا  مهمترین مشکلی است که این سهل انگاری به همراه آورد. ما می دانیم برای اینکه از این بحران همه گیری رهایی یابیم باید در درجه اول تمامی مردم دنیا را واکسینه کنیم. این سهل انگاری شرکت اسپانیایی هم بخش زیادی از مواد اولیه ای که می توانست صرف تولید واکسن سالم و تزریق به مردم شود را از بین برد و هم  باعث شد تا اعتماد مردم به واکسن کم شود و برای دریات واکسن کمتر مراجعه کنند.»

مقامات بهداشتی کشور ژاپن اعلام کردند ۵۰۰  هزار دوز واکسن از محموله های معدوم شده به افراد تزریق شده است ولی این واکسن ها سالم و ایمن هستند و آسیبی به افراد وارد نمی کنند.

وزارت بهداشت ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد:«در صورتیکه این ذرات با چشم غیر مسلح قابل مشاهده بودند، برای عبور از سوزن سرنگ و وارد شدن به بدون افراد بزرگ بودند و یا در ویال ها و یا در سرنگ باقی می مانند. بنابراین افرادی که واکسن را دریافت کرده اند نباید نگرانی خاصی داشته باشند.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....