تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 20:02
کد خبر : 70853

ذخیره ۸ هزار تن هندوانه و انار؛ آغاز عرضه میوه شب یلدا از ۲۵ آذر

ذخیره ۸ هزار تن هندوانه و انار؛ آغاز عرضه میوه شب یلدا از ۲۵ آذر

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از ذخیره ۸ هزار تن هندوانه و شب یلدا خبر داد و گفت: با توزیع میوه‌های شب یلدا از ۲۵ آذر نمی‌گذاریم قیمت بالا رود. اقتصاددان: مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار میوه و صیفی نسبت به هفته قبل تفاوتی

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از ذخیره ۸ هزار تن هندوانه و شب یلدا خبر داد و گفت: با توزیع میوه‌های شب یلدا از ۲۵ آذر نمی‌گذاریم قیمت بالا رود.

اقتصاددان: مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار میوه و صیفی نسبت به هفته قبل تفاوتی نداشته است و برای کنترل بازار، عرضه را افزایش دادیم.

او قیمت هر کیلو گوجه فرنگی با اُفت یک هزار تومانی را ۸ تا ۱۰ هزار تومان و سیب زمینی را ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه فرنگی سر مزرعه ۶ هزار تومان و با احتساب کرایه حمل و اُفت ۸ هزار تومان تمام می‌شود و تنها مغازه داران برای جوری جنس می‌آورند.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو موز هندی را ۲۴ هزار تومان، موز اکوادور را ۲۶ هزار تومان، موز فیلیپین را ۲۷ هزار تومان، موز پاکستان را ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و هرکارتن آناناس را ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

محصول قیمت هر کیلوگرم
موز هندی ۲۴ هزار تومان
موز اکوادور ۲۶ هزار تومان
موز فیلیپین ۲۷ هزار تومان
موز پاکستانی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان
هر کارتن آناناس ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان
هندوانه گرد خطی ۵ تا ۶ هزار تومان
هندوانه بیضی ۷ هزار تومان
هندوانه سفید میناب ۵ هزار و ۵۰۰ تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره عرضه میوه در شب یلدا گفت: مصرف انار و هندوانه در شب یلدا بیشتر مرسوم است که با عرضه اقلام ذخیره سازی شده از ۲۴ تا ۲۵ آذر نمی‌گذاریم قیمت‌ها افزایش یابد.

او ادامه داد: بیش از ۳ تا ۴ هزار تن انار ساوه، کاشمر، شیراز و دماوند و ۳ تا ۴ هزار تن انواع هندوانه دپو شده که با ازدیاد عرضه از التهاب قیمت در بازار جلوگیری می‌کنیم. همچنین کشاورزان برای شب یلدا بالای ۷ تا ۸ هزار تن ذخیره سازی کردند.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو هندوانه گرد خطی را ۵ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو هندوانه نیاگارا ۵ تا ۶ هزار تومان، هندوانه بیضی ۷ هزار تومان، هندوانه سفید میناب ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، انار دماوند ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان، انار ساوه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان و انار شیراز ۱۸ تا ۲۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو پرتقال بدون جعبه ۸ هزار تومان، پرتقال یک رج صادراتی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال رسمی ۱۰ هزار تومان، نارنگی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان،‌ خرمالو شمال ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان، خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و خرمالو کن ۲۲ تا ۳۲ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

محصول قیمت هر کیلوگرم
انار شیراز ۱۸ تا ۲۶ هزار تومان
انار دماوند ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان
انار ساوه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
پرتقال رسمی ۱۰ هزار تومان
نارنگی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
خرمالو شمال ۱۲تا ۲۲ هزار تومان
خرمالو شهریار ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان
خرمالو کن ۲۲ تا ۳۲ هزار تومان

این مقام مسئول درباره آینده بازار میوه گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا ۲۵ آذر بازار روال عادی خود را دارد و تنها ممکن است در چند روز مانده به شب یلدا نوساناتی رخ بدهد که با توزیع ذخایر اجازه افزایش قیمت را نمی دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....