تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401 - 15:43
کد خبر : 105938

ذخایر کالای اساسی به ۱۳۰ درصد رسید

ذخایر کالای اساسی به ۱۳۰ درصد رسید

مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امروز در برخی کالاها ۱۳۰ درصد ذخیره داریم و درعین حال کشور باید در مقابل تهدیدها اقتصادی به نقطه بازدارندگی برسد.  محمد مخبر روز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل در مرکز همایش های صدا و سیما با اشاره به تهدیدات آمریکا و وضعیت نظامی و اقتصادی کشور افزود: ۱۵

مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امروز در برخی کالاها ۱۳۰ درصد ذخیره داریم و درعین حال کشور باید در مقابل تهدیدها اقتصادی به نقطه بازدارندگی برسد.

 محمد مخبر روز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل در مرکز همایش های صدا و سیما با اشاره به تهدیدات آمریکا و وضعیت نظامی و اقتصادی کشور افزود: ۱۵ سال تمام هرگاه آمریکایی ها درباره ایران صحبت می‌کردند، مدعی می شدند که گزینه نظامی روی میز دارند اما اکنون نه روی میز و نه زیر میزشان چنین خبری نیست.

وی علت این امر را رسیدن ایران به نقطه بازدارندگی از نظر قدرت نظامی برشمرد و گفت: دیگر در مخیله کسی هم خطور نمی‌کند که به ایران حمله نظامی داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور گفت: دشمن حالا از نقطه اقتصاد به ما فشار وارد می‌کند چون می داند نقطه آسیب ما همین نقطه است و ما در اقتصاد به نقطه بازدارندگی نرسیده‌ایم در حالی که کشور به لحاظ اقتصادی نیز باید به نقطه بازدارندگی برسد.

وی اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم تصویر کشور از نظر اقتصادی، یک اقتصاد سراپا تهدید بود زیرا ذخایر کالاها، درآمد نفتی و فروش نفت به حداقل خود رسیده بود.

مخبر یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم کرونا هر روز جان ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را می گرفت و کشورهای تولیدکننده واکسن در کمال بی انصافی با اینکه پول واکسن را از دولت قبل گرفته بودند به ما واکسن تحویل نمی‌دادند و وقتی به ما واکسن تحویل دادند که کشور به مرحله تولید واکسن رسیده بود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم توانست نفت بفروشد و منابع آن را نیز در اختیار بگیرد، افزود: توانستیم واکسن را وارد و حتی در داخل نیز تولید کنیم؛ همچنین ذخایر کالاها را به نقطه اطمینان رساندیم به طوری که کشور تا کنون تا این میزان ذخیره کالا نداشته و امروز ۱۳۰ درصد ذخیره کالای اساسی داریم.

وی با اشاره به انجام اصلاحات سنگین در دولت مردمی خاطرنشان کرد: دولت ارز ترجیحی را حذف کرد و وابستگی به خارج در خرید گندم و جو را کاهش داد. شهریور سال گذشته با تورم ۵۹درصدی مواجه بودیم که شهریور امسال با وجود حذف ارز ترجیحی این تورم به ۴۰ درصد کاهش یافت.

مخبر تأکید کرد: باید محکم بایستیم و کشور را در مقابل تهدیدهای اقتصادی به نقطه بازدارندگی برسانیم و این کار فقط با به صحنه آوردن مردم می‌توان انجام داد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....