روابط‌عمومی دفتر رئیس‌جمهور منتخب آیت‌الله رئیسی، ۶ نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری روز گذشته با حضور در دفتر آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی با وی دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه که به دعوت رئیس‌جمهوری منتخب برگزار شد، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره وضعیت کشور و راه‌های حل مشکلات موجود با رئیس‌جمهور منتخب هم‌اندیشی و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  ایرنا ،  سید‌امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، محسن مهر‌علیزاده، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی، سعید جلیلی و محسن رضایی کاندیداهایی بودند که در رقابت‌های انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری حضور داشتند و امروز با پایان‌یافتن رقابت‌ها، برای تبریک به رئیس‌جمهور منتخب‌ و اعلام همکاری با دولت آینده، با وی ملاقات کردند.

رئیس‌جمهور منتخب هم در پایان، دیدار دوساعته خود با نامزدهای انتخابات را جلسه‌ای بسیار خوب توصیف کرد و گفت: دوستان در این جلسه دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح و اولویت‌هایی که فکر می‌کنند دولت آینده باید در این یک ماه پیگیری کند را بیان کردند.

وی افزود: در این جلسه راهکارهای مختلف برای حل مسائل کشور که بخشی از آنها در مناظرات انتخاباتی نیز مطرح شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مسلما همه دوستان دغدغه کشور، انقلاب، رفع مشکلات و گره‌گشایی از زندگی مردم را دارند که این خیلی مهم است.

رئیس‌جمهور منتخب با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این نوع جلسات تاکید کرد: دوره رقابت‌های انتخاباتی پایان پذیرفته و اکنون دوره رفاقت، همدلی، همراهی و همکاری برای رفع مشکلات مردم است که یک دغدغه همگانی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همدلی و هم‌اندیشی‌ها منحصر به این جلسه نبوده و این روش ادامه می‌یابد و مردم هم باید احساسشان این باشد که همه نگاه‌های سیاسی و دیدگاه‌ها منتهی به رفع مشکلات و گره‌ها از زندگی آنها خواهد بود.

در پایان این نشست کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، با رئیس‌جمهور منتخب عکس یادگاری گرفتند.

خبر این  دیدار را روز سه‌شنبه عبدالناصر همتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده بود.

روایت همتی از دیدار با رئیسی

در همین حال، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته در حساب شخصی توییترش درباره دیدار روز گذشته با سیدابراهیم رئیسی با سایر نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت: «صبح امروز – چهارشنبه – به دعوت حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری منتخب به اتفاق بقیه نامزدهای انتخاباتی با وی دیدار و مذاکره کردیم. صبح امروز ۹ تیرماه ۱۴۰۰ به دعوت رئیس‌جمهور منتخب، به اتفاق بقیه نامزدهای انتخاباتی با ایشان دیدار و مذاکره کردیم. در این جلسه خبری از تهمت‌ها و تخریب‌ها نبود و فرصتی شد دغدغه‌های کلان سیاست‌گذاری مبتنی‌بر علم اقتصاد را که در جریان رقابت‌های انتخاباتی مطرح کرده بودم، مجددا طرح کنم.

‌برنامه‌های کوتاه‌مدت برای تامین ارز کالاهای اساسی و ضروری، چاره‌جویی درخصوص کسری‌بودجه‌۱۴۰۰، کنترل نقدینگی و تورم ناشی از آن موضوعاتی است که اگر چاره‌جویی نشود در ماه‌های آینده به معضل اصلی کشور بدل خواهد شد. ‌در میان‌مدت نیز ضرورت چاره‌جویی برای تعارض منافع در کشور مطرح است، گروه‌های ذی‌نفعی بدون پرداخت مالیات در اقتصاد تسلط دارند، به‌‌طوری‌که ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی عملا از چتر مالیاتی خارج است و باید با اصلاح ساختارهای اقتصادی به‌سرعت برای این مشکل چاره‌اندیشی شود. ‌در سطح کلان هم حکمرانی اقتصادی مبتنی‌بر شفافیت، اصلاح ساختار اقتصادی که متاسفانه در چند دهه سلطه مالی بر سیاست پولی حاکم کرده و تورم ساختاری را تداوم بخشیده مطرح و خواستار اقدام آقای رئیسی در چارچوب یک عزم ملی برای حل آن شدم.»

روایت رضایی

محسن رضایی، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با انتشار عکسی از دیدار کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری با رئیس‌جمهور منتخب در توییتر نوشت: «در نگاه رهبر بزرگوار انقلاب، «مردم» و «همه‌ کسانی» که برای تحقق حماسه ۲۸ خرداد گام برداشتند، مصداق برندگان انتخابات هستند.‌ در مسیر دشوار پیش رو، باید تلاش کنیم حماسه سیاسی را تبدیل به پیروزی بزرگ برای ملت عزیز ایران کنیم.»

روایت قاضی‌زاده هاشمی از جلسه

سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در جلسه امروز کاندیداهای ریاست‌جمهوری با رئیس‌جمهور منتخب، اینجانب ضمن تاکید بر نیاز مبرم کشور به اصلاحات اساسی ساختار اداری، مجموعه برنامه‌ها و کتاب‌های دولت سلام را به ایشان تقدیم کردم.»

نظر جلیلی در مورد کار در دولت جدید

همچنین سعید جلیلی، در حاشیه جلسه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در دیدار با رئیسی گفت: جلسه خیلی خوبی بود و به‌عنوان یک حرکت نمادین شروع خوبی بود که ان‌شاءالله باید نقطه عطفی باشد برای استفاده از همه ظرفیت‌ها.

جلیلی در پاسخ به این سوال که چنانچه رئیس‌جمهور منتخب سمتی به شما پیشنهاد بدهند خواهید پذیرفت، گفت: در هر زمینه‌ای کاری از دستمان بیاید به دوستان کمک خواهیم کرد.

طی روزهای گذشته نیز ابراهیم رئیسی با جمعی از وزرای دولت دوازدهم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع