تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 0:55
کد خبر : 12865

دکترین نظام اجرایی- مقرراتی نوین کشور

دکترین نظام اجرایی- مقرراتی نوین کشور

  موضوع اول: مدیریت سیستمها – اعتماد به مسئولین یا -اعتماد به فرایند صحیح یکی از عوامل اصلی نابسامانیهای کشور طرز تفکر مدیریتی در نحوه گردش امور بر مبنای اعتماد به مسئولین از ابتدای انقلاب تا کنون بجای اعتماد به فرایند صحیح امور بود. در سیستم مدیریتی کشورهای پیشرفته تمامی کارها توسط بنیانگذاران توسعه کشورشان

 

موضوع اول:
مدیریت سیستمها

– اعتماد به مسئولین
یا
-اعتماد به فرایند صحیح

یکی از عوامل اصلی نابسامانیهای کشور طرز تفکر مدیریتی در نحوه گردش امور بر مبنای اعتماد به مسئولین از ابتدای انقلاب تا کنون بجای اعتماد به فرایند صحیح امور بود.

در سیستم مدیریتی کشورهای پیشرفته تمامی کارها توسط بنیانگذاران توسعه کشورشان به شکلی برنامه ریزی شده که مسئولان تنها مجری هستند و نحوه انجام امور قابل سنجش دقیق میباشد.
لیکن در سیستمهای قدیمی انجام کارها بر اساس اعتماد و اعطاء اختیارات به مسئولین بوده و لذا کیفیت خدمت آنها نیز قابل محاسبه نیست.

همین مسئله شاید مهمترین دلیل تمام نابسامانیهای کشور است.

دکترین نظام اجرایی- مقرراتی نوین کشور بر همین مبنا تهیه گردیده و اجرای آن راهی مطمئن و تجربه شده برمبنای دانش حقیقی مدیریت بمنظور خروج از نابسامانیهای کشور و شروع ساختن «ایران جدید و پیشرفته» خواهد بود.

نکات مهم:
-اصول دکترین نظام اجرایی- مقرراتی نوین بر اساس سی سال تجربه ناموفق دولت‌ها و مجالس قبلی و تجربه های موفق جهانی تهیه شده است.
– طراحی سیستمها در این روش عددمند بوده و طوری تنظیم گردیده که حتی دزد ترین افراد نیز اگر مسئول شوند قادر به سوء استفاده نباشند.
-دکترین جهت اطمینان از درستی اجرای صحیح ،بایستی ابتدا توسط طراح آن اجرا گردد.
– پس از یک دوره اجرای درست این دکترین و آشنایی و آموزش مدیران با این شیوه جدید، در دوره های بعد ریاست جمهوری و مجالس آینده سایر افراد نیز قادر به ادامه آن خواهند بود.

وَأَحْصَى کُلَّ شَیْءٍ عَدَدًا
همه چیز را با اعداد کنترل مینماید

دکتر فرشاد فرهادی

ع/ اختصاصی اقتصاددان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....