تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 13:24
کد خبر : 67727

دو هشدار به ایران در مذاکرات برجام

دو هشدار به ایران در مذاکرات برجام

در حالی که مذاکرات وین کمتر از دو هفته دیگر از سر گرفته می‌شود، فرانسه و آمریکا نسبت به عدم جدیت ایران در این گفت‌وگوها هشدار داده‌اند. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض این توافق از سوی واشنگتن مدعی شد: اما اگر ایران مایل به تعامل

در حالی که مذاکرات وین کمتر از دو هفته دیگر از سر گرفته می‌شود، فرانسه و آمریکا نسبت به عدم جدیت ایران در این گفت‌وگوها هشدار داده‌اند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض این توافق از سوی واشنگتن مدعی شد: اما اگر ایران مایل به تعامل جدی نباشد، در آن صورت تمام گزینه‌های لازم را برای حفظ امنیت ایالات متحده در نظر خواهیم گرفت.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت که کشورش با حسن نیت به مذاکرات غیرمستقیم با ایران برای احیای توافق هسته ای ٢٠١۵ باز خواهد گشت.

وی مدعی شد: اما اقدامات ایران در ماه های اخیر، به ویژه باتوجه به گسترش ظرفیت های هسته‌ای این کشور، دلگرم کننده نبوده است.

همچنین در حالی که مقامات کشورمان همواره تاکید داشته و دارند که قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارند، وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای نخ نما و واهی مقامات واشنگتن علیه کشورمان گفت که آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

لوید آستین در ادامه مدعی شد: ایران همه ما را با چالش‌های امنیتی جدی مواجه می‌کند، چالش‌هایی که فراتر از برنامه هسته‌ای این کشور است. ایران به تنش‌ها در این منطقه و فراتر از آن دامن می‌زند و صلح و ثبات را برای همه ما تضعیف می‌کند. با سیستم پهپادی ایران که تهدیدی برای نیرو‌ها ما محسوب می‌شود مقابله می‌کنیم.

در همین حال روز گذشته وزیر خارجه فرانسه نیز مدعی شد اگر مذاکرات پیش رو ساختگی باشد، می‌توانیم برجام را «پوچ و بی‌معنی» ارزیابی کنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....