تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 22:38
کد خبر : 94149

دو خودرویی که پلیس شماره گذاری نمی‌کند

دو خودرویی که پلیس شماره گذاری نمی‌کند

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه ماشین‌های آمریکایی را پلاک نمی‌کنیم، گفت: شماره گذاری خودروی تیبا و سمند بنا به دستور استاندارد متوقف شده و ما هم شماره گذاری نمی‌کنیم. سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره شماره گذاری خودروهای داخلی اظهار کرد: شماره

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه ماشین‌های آمریکایی را پلاک نمی‌کنیم، گفت: شماره گذاری خودروی تیبا و سمند بنا به دستور استاندارد متوقف شده و ما هم شماره گذاری نمی‌کنیم.

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره شماره گذاری خودروهای داخلی اظهار کرد: شماره گذاری خودروی تیبا و سمند بنا به دستور سازمان استاندارد متوقف شده و ما هم شماره گذاری نمی‌کنیم.

او گفت: خودروساز باید خودروی جایگزین به افرادی که در نوبت هستند بدهند. بعضا خودروسازها تولیدات سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دارند که با فشار مستمر به پلیس به دنبال این هستند که ما این خودروها را به سال ۱۴۰۱ پلاک کنیم این کار هم خلاف قانون و خلاف شرع و حق الناس است. فردی که خودروی سال ۱۴۰۱ خریده و هزینه جدید را پرداخت کرده انتظار دارد خودروی همان سال را بخرد و نه خودروی تولید سال قبل را. ما برای شماره گذاری هیچ منعی نداریم اما خودروی همان سال را به همان سال شماره گذاری می‌کنیم اگر تولید ۱۴۰۰ است ما به سال ۱۴۰۰ پلاک می کنیم.

دپوی ۱۴۰ هزار خودروی در دو خودروسازی بزرگ کشور

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: ما در ایران خودرو بیش از ۸۰ هزار پلاک دپو و در سایپا بیش از ۶۰ هزار پلاک دپو داریم.

او در خصوص خودروهای وارداتی گفت: ما به جهت دو موضوع موافق واردات بودیم البته آرزوی ما این است که خودروی واقعی داخلی داشته باشیم.

هادیان فر افزود: یکی از شاخص‌های بسیار مهم در واردات خودروهای ایمن کاهش کشته‌ها بوده؛ همچنین ایجاد حس رقابت بین خودروسازان و یا مونتاژگران داخلی؛ نکته ای که وجود دارد این است که باید خودروی ایمن وارد شود.

خودروهای وارداتی که پلاک نمی‌شوند

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: ما ماشین‌های لوکس که باعث تفاخر هستند را پلاک نمی‌کنیم؛ ماشین‌های آمریکایی را پلاک نمی‌کنیم؛ حتی خودروی بی کیفیت خارجی را هم پلاک نمی‌کنیم اگر واردات می‌خواهد انجام شود باید خودروی متعادل و ایمن وارد شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....