تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 11:49
کد خبر : 74616

دو اتفاق مهم در سیاست خارجه کشور

دو اتفاق مهم در سیاست خارجه کشور

خاندوزی، وزیر اقتصاد از انعقاد قراردادهای اجرایی توافق ۲۵ ساله با چین در ماه‌های آینده خبر داد و جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روابط ایران و عربستان در حال احیا بوده و سفارتخانه‌ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است.  بورس دیروز هم منفی به کار خود پایان داد. شاخص کل

خاندوزی، وزیر اقتصاد از انعقاد قراردادهای اجرایی توافق ۲۵ ساله با چین در ماه‌های آینده خبر داد و جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روابط ایران و عربستان در حال احیا بوده و سفارتخانه‌ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است.

 بورس دیروز هم منفی به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس افت ۱۱.۷ هزار واحدی (معادل ۰.۹ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با افت یک درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲۲۸۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودروسازان، شیمیایی‌ها و فلزات و در بین نمادها خودرو، دارا یکم و پالایشی یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول ۳۸۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شفن و پسهند بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع فلزات و خودروسازان و نمادهای فولاد و خودرو داشتند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: تا امروز افزایش حامل‌های انرژی نه پیشنهاد دولت است و نه مجلس نظر داده و اگر دولت هم پیشنهاد دهد مجلس قطعا آن رد می کند./ دولت می گوید مابه التفاوت را در قالب یارانه به مردم می‌دهد اما ما می گوییم پرداخت یارانه به صلاح کشور نیست.

ایرانیان با رکوردشکنی دوباره در ترکیه، طی آخرین ماه میلادی ۱۴۶۲ خانه دیگر خریدند تا مجموع تعداد خانه‌هایی که در سال ۲۰۲۱ در ترکیه خریده‌اند به ۱۰ هزار واحد برسد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: هم‌اکنون به طور میانگین بین ۸۴ تا ۸۵ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیدا کرده است.

وزیر اقتصاد: برای رشد درآمدهای مالیاتی ۱۴۰۱ از محل کاهش فرارهای مالیاتی وارد می‎شویم.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» به صورت نمونه و پایلوت در یکی از استان‌های کشور و سراسری شدن آن در آینده نزدیک خبر داد.

از دیروز کف مبلغ پرداخت ساتنا از ۱۵ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان و سقف مبلغ پایا از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر دستور پرداخت افزایش یافت.

قیمت دلار دیروز بدون تغییر در سطح ۲۷۸۵۰ تومان ماند.

خاندوزی، وزیر اقتصاد: قراردادهای اجرایی توافق ۲۵ ساله با چین در ماه‌های آینده منعقد می‌شود.

جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: روابط ایران و عربستان در حال احیا بوده و سفارتخانه‌ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است.

الجزیره به نقل از یک منبع در هیئت ایرانی در وین: کار بر روی پیش نویس سوم برای اجرای هرگونه توافق احتمالی در حال انجام است. اختلافات در حال فروکش است و نکات مهم همچنان برجسته است.

دادگاه فدرال آمریکا «کامبیز عطار کاشانی» را به بهانه آنچه که این دادگاه «تلاش برای ارائه تجهیزات و فناوری الکترونیکی» به ایران مطرح می‌کند، متهم و اعلام کرد او قوانین صادرات آمریکا را نقض کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....