تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 - 17:10
کد خبر : 19934

دونیمه متفاوت نرخ سود

دونیمه متفاوت نرخ سود

منحنی بازدهی در بازار اوراق دولتی امروز کاملاً هم سو با شاخص بورس حرکت کرد به‌طوری‌که در صبح کاهشی و در پایان روز افزایشی شد. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد نیوز، امروز در بازار اوراق دولتی به محضی اینکه بورس شروع به رشد کرد بخشی از حقوقی‌ها وارد بازار اوراق شدند و تقاضا

منحنی بازدهی در بازار اوراق دولتی امروز کاملاً هم سو با شاخص بورس حرکت کرد به‌طوری‌که در صبح کاهشی و در پایان روز افزایشی شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد نیوز، امروز در بازار اوراق دولتی به محضی اینکه بورس شروع به رشد کرد بخشی از حقوقی‌ها وارد بازار اوراق شدند و تقاضا برای خرید اوراق بالا رفت. با افزایش خرید نرخ سود در این بازار پایین آمد. اما صف‌های فروش آخر بازار سهام موجب شد حجم فروش اوراق دولتی نیز بالا رود تا بخشی از حقوقی‌ها با تبدیل اوراق به سهام قیمت‌ها را مجدداً در کف خریدار شوند. همین اتفاق کافی بود نرخ سود کاهشی شده دوباره بالا رود. هرچند که برآیند بازار نشان می‌دهد نرخ سود یک‌ساله درنهایت کاهشی بسته شد.

در معاملات امروز حجم دادوستدها در مقایسه با روز چهارشنبه افزایش یافت و بیش از ۲۰ درصد بالا رفت نرخ سود یک‌ساله نیز پس از فرازوفرود بسیار ۲ دهم درصد کاهش یافت.

دونیمه متفاوت نرخ سود

البته در برخی سررسیدها نرخ سود بالا رفت که نشان می‌دهد ملاقات عرضه و تقاضا در این بازه‌ها متفاوت بوده است. درواقع بازار اوراق روند یکنواختی نداشته است. همان‌گونه که در بخش بازدهی دونیمه متفاوت را تجربه کرد در سررسیدهای زمانی مختلف هم روند متفاوتی داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....