تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1399 - 20:48
کد خبر : 7586

دومین عرضه اولیه سال ۹۹ در چه تاریخی انجام می شود؟

دومین عرضه اولیه سال ۹۹ در چه تاریخی انجام می شود؟

در سال ۱۳۹۸، سهام ۲۳ نماد برای اولین بار در بورس و فرابورس عرضه شد. قرار بود نماد آریا به عنوان ۲۴امین عرضه اولیه در سال ۱۳۹۸ لقب بگیرد که این موضوع در سال گذشته محقق نشد. در مورخه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ اطلاعیه عرضه اولیه شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا در فرابورس درج شد

در سال ۱۳۹۸، سهام ۲۳ نماد برای اولین بار در بورس و فرابورس عرضه شد. قرار بود نماد آریا به عنوان ۲۴امین عرضه اولیه در سال ۱۳۹۸ لقب بگیرد که این موضوع در سال گذشته محقق نشد.

در مورخه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ اطلاعیه عرضه اولیه شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا در فرابورس درج شد و پیش بینی می شد که زمان ثبت سفارش این عرضه اولیه در روز چهارشنبه مورخه ۲۱ اسفندماه سال جاری باشد، اما عرضه اولیه سهام شرکت آریا ساسول به سال ۹۸ نرسید و این عرضه اولیه به سال ۹۹ موکول شد.

مبینا بنی‌اسدی، مدیر ارتباطات فرابورس ایران طی مصاحبه ای در همین رابطه گفت: پتروشیمی آریا ساسول آخرین شرکتی بود که قرار بود تا آخر سال فرابورسی شود اما مدیران فرابورس ایران تصمیم گرفتند برای حفظ سلامتی مردم و پرسنل فعال در بازار سرمایه فعلا این عرضه به اوایل سال ۹۹ موکول شود.

در حالی که پیش بینی ها حکایت از آن داشت که نماد آریا به عنوان اولین عرضه اولیه سال ۱۳۹۹ مطرح می باشد اما این نماد صبا بود که گوی سبقت را برای عرضه اولیه از آریا ربود و اخبار منتشر شده در این زمینه حکایت از آن دارد که نماد صبا در هفته جاری مورخه ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ عرضه اولیه خواهد شد.

وحید حسن پور مدیرعامل کارگزاری صبا تامین در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا طی هفته آتی و بیستم فروردین این شرکت در بازار سرمایه عرضه شود.

بنابراین آریا به عنوان دومین نمادی خواهد بود که در سال جاری عرضه اولیه خواهد شد. پرسش این است که عرضه اولیه آریا چه زمانی است؟

افسانه اروجی معاون بازار شرکت فرابورس روز گذشته مورخه ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ طی مصاحبه ای اعلام کرد: ۵ درصد از سهام آریا ساسول و یا بیشتر ، چهارشنبه آینده ۲۷ فروردین در فرابورس عرضه و کشف قیمت خواهد شد.

شایان ذکر است که پیش از این نیز امیر حسین بحرینی مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول از عرضه اولیه قریب الوقوع سهام این شرکت در فرابورس خبر داده و طی مصاحبه ای اعلام کرده بود: با توجه به این که همه مراحل عرضه انجام شده، به احتمال بسیار زیاد آخرین چهارشنبه فروردین ماه عرضه این شرکت در فرابورس انجام خواهد شد به گفته وی، انتظار می رود که با توجه به هماهنگی های انجام شده عرضه این شرکت ۲۷ فروردین ماه با موفقیت انجام گردد.

بنابراین به نظر می رسد که باید در هفته آینده منتظر عرضه اولیه آریا بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....