تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 - 21:23
کد خبر : 38187

دولت ۲۰درصد قدرت را دراختیار دارد

دولت ۲۰درصد قدرت را دراختیار دارد

    اگر قرار است با کشورهای جهان تجارت داشته باشیم باید سیستم بانکی ما با سیستم بانکی کشورهای طرف معامله ارتباط داشته باشد. اگر ایران FATF را نپذیرد این ارتباط ایجاد نخواهد شد به گزارش اقتصاددان ، دکتر مهدی پازوکی، بیان کرد : به نظر می‌رسد برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به

 

 

اگر قرار است با کشورهای جهان تجارت داشته باشیم باید سیستم بانکی ما با سیستم بانکی کشورهای طرف معامله ارتباط داشته باشد. اگر ایران FATF را نپذیرد این ارتباط ایجاد نخواهد شد

به گزارش اقتصاددان ، دکتر مهدی پازوکی، بیان کرد : به نظر می‌رسد برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت چمدانی به اقتصاد ایران نگاه می‌کنند. تفکر بنیادگرایی در جهان توسعه‌یافته و پیشرفته محکوم به شکست است. برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت حتی مصلحت خود را نیز در نظر نمی‌گیرند چه برسد به مصلحت کشور. به همین دلیل نیز با تصویب FATF مخالفت می‌کنند.

اگر یک دولت اصولگرا در ایران سر کار بود به احتمال زیاد اعضای مخالف مجمع به موافق تبدیل می‌شدند. هدف اصلی برخی این است که این موفقیت به نام دولت آقای روحانی ثبت نشود.

یکی از مهم ترین پیامدهای یک اقتصاد بسته مهاجرت نخبگان و دانشجویان به کشورهای دیگر است.

نمی‌توان دولت را در ایران مسئول این وضعیت اقتصادی قلمداد کرد. بنده معتقدم در ایران دولت تنها ۲۰ درصد قدرت را در اختیار دارد و بقیه قدرت در اختیار نهادهای دیگر حاکمیتی است.

تندروها عنوان می‌کنند دولت باید متعهد شود که اگر ایران FATFرا بپذیرد اقتصاد کشور به یک‌باره وضعیت مناسبی پیدا می‌کند. این در حالی است که در واقعیت چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. FATF یک ابزار است. امروز نمی‌توان با چمدان پول را بین دو کشور جابه‌جا کرد.

به‌رغم ادعای برخی منتقدان، در مقررات FATF یا کنوانسیون‌های مورد بحث، اساساً هیچ قید یا ضرورتی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه و کلیدی کشور، نه فقط به کشورهای متخاصم، بلکه به کشورهای دوست هم وجود ندارد.

آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی نیز به دنبال همین مسأله هستند که ایران مقررا‌ت FATFرا نپذیرد.

پس از تصویب نکردن FATF توسط ایران آمریکا می‌گوید ایران به دلیل اینکه قصد دارد پولشویی کند این مقررات را نمی‌پذیرد.

معتقد نیستم مشکلات اقتصادی ما با پذیرفتن FATFحل خواهد شد. مشکلات اقتصادی ما به نوع مدیریت اقتصادی هم باز‌می‌گردد.

در شرایط کنونی ایران یکی از بالاترین میزان فرار مالیاتی را در بین کشورهای جهان در اختیار دارد. به همین دلیل می‌گویند که ایران بهشت دلالان و رانت‌خواران است.

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....