تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 21:11
کد خبر : 33390

دولت یک ریال برای حمایت از بورس تزریق نکرد

دولت یک ریال برای حمایت از بورس تزریق نکرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: برای حمایت از بازار باید همزمان و با یک مدیریت منسجم و هماهنگ هم نقدینگی به بازار تزریق شود و هم اعتماد از دست رفته مجددا جلب شود. اقتصاددان: نوید قدوسی با بیان اینکه بازار دو مشکل اساسی دارد، اظهار کرد: به‌واسطه دست‌کاری که در پارامتر‌های بنیادی بازار همانند قیمت‌گذاری دستوری

کارشناس بازار سرمایه گفت: برای حمایت از بازار باید همزمان و با یک مدیریت منسجم و هماهنگ هم نقدینگی به بازار تزریق شود و هم اعتماد از دست رفته مجددا جلب شود.

اقتصاددان: نوید قدوسی با بیان اینکه بازار دو مشکل اساسی دارد، اظهار کرد: به‌واسطه دست‌کاری که در پارامتر‌های بنیادی بازار همانند قیمت‌گذاری دستوری یا اظهارنظر درباره نرخ ارز صورت می‌گیرد، بی‌اعتمادی در بازار زیاد شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اظهارنظر مقام‌های سیاسی درباره بازار زیاد شده و بازار را سیاست زده کرده است چه درزمانی که تشویق به حضور در بازار شد و چه درزمانی که بازار روند نزولی گرفت.

وی گفت: مجموعه این عوامل موجب شده بازار با نا اطمینانی مواجه شود و عدم اطمینان به وجود بیاید.

قدوسی بیان کرد: مشکلی بعدی بازار به خروج نقدینگی زیاد از بازار برمی‌گردد که دولت باعرضه سهام به کد‌های ریز از بازار جمع‌آوری کرد و علی‌رغم شعار‌هایی که درباره حمایت از بازار داده شد، اما یک ریال از این پول برای حمایت به بازار برنگشته است.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه بازار به‌شدت دچار ضعف نقدینگی است و باید نقدینگی به آن تزریق شود، تصریح کرد: برای حمایت از بازار باید هم‌زمان و با یک مدیریت منسجم و هماهنگ هم نقدینگی به بازار تزریق شود و هم اعتماد ازدست‌رفته مجدداً جلب شود تا بازار به تعادل برگردد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بازار هرروز ۵ درصد ریزش داشته باشد یعنی در یک رالی نزولی قرارگرفته و طبیعتاً فردی که اعتقاد به ارزندگی سهم‌ها نیز دارد در صف فروش قرار می‌گیرد و این دومینوی فروش را تشدید می‌کند.

قدوسی تأکید کرد: به‌صرف انتخاب رئیس جدید برای بورس نمی‌توان مشکلات بازار را برطرف کرد شاید یک اثر روانی موقت و کوتاه‌مدت داشته باشد که ماندگار نخواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....