تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398 - 17:04
کد خبر : 2567

ده مهارت کلیدی لازم در ٢٠٢٠

ده مهارت کلیدی لازم در ٢٠٢٠

مجمع جهانی اقتصاد درگزارش خود فهرست ده مهارت کلیدی لازم برای موفقیت در ٢٠٢٠ را منتشر کرد: ۱. “مهارت حل مسایل پیچیده” سال ٢٠٢٠ مانند سال ٢٠١۵ همچنان در رتبه اول باقی خواهدماند و کماکان مهمترین مهارت یک فرد دردنیای پیچیده امروز محسوب می‌شود. ۲. “تفکر نقادانه” از رتبه ۴ به رتبه ٢ صعود می‌کند.

مجمع جهانی اقتصاد درگزارش خود فهرست ده مهارت کلیدی لازم برای موفقیت در ٢٠٢٠ را منتشر کرد:

۱. “مهارت حل مسایل پیچیده” سال ٢٠٢٠ مانند سال ٢٠١۵ همچنان در رتبه اول باقی خواهدماند و کماکان مهمترین مهارت یک فرد دردنیای پیچیده امروز محسوب می‌شود.
۲. “تفکر نقادانه” از رتبه ۴ به رتبه ٢ صعود می‌کند. این بدان معنی است که دنیای جدیددر ارتباط باوضع موجود نیازبیشتری به تحلیل نقادانه خواهد داشت.
۳. “خلاقیت” از رتبه ١٠ به رتبه ٣ صعود می‌کند. این آیتم بالاترین رتبه صعود رادر جدول داردو البته این صعود کاملاً طبیعی به نظرمی‌رسد. با پیچیدگی‌های روزافزون دردنیای امروز، توانایی حل مساله، نیاز روز افزونی به خلاقیت خواهدداشت.
۴. “مهارت مدیریت انسان‌ها” بهرغم سقوط از رتبه ٣ به رتبه ۴ اما همچنان بین مهارت‌های برتر قرارخواهد داشت. این نشان می‌دهدکه این مهارت، دردنیای آینده از اهمیت بالایی برخوردار خواهدبود.
۵. “هماهنگی و سازگاری اجتماعی” از رتبه ٢ به ۵ منتقل شده است. اما باز هم جز پنج مهارت برتر قراردارد.
۶.”هوش احساسی، عاطفی” یک مهارت کاملاجدید در ١٠ مهارت برتر است! که باتوجه به مفهوم آن طبیعی است که بین ١٠مهارت قرارگرفته باشد. هوش عاطفی، شیوه برخورد فرد بامسایل و فراز نشیب‌های زندگی را نشان می‌دهدو می‌تواند سبب شود که ارتباط بهتری با اطرافیان برقرار کند و درنتیجه قدرت سازش بیشتری با مشکلات عاطفی وهیجانی داشته باشد. این افراد مسئولیت‌پذیری بیشتری دارندو درباره خود برداشت و نگرش مثبتی دارند.
۷ و ۸. “قضاوت” و “تصمیم گیری” با وجود ورودخلاقیت و هوش عاطفی به مکان‌های بالاتر جدول, باکمی جابجایی در رتبه ٧ و ٨ قرا خواهند داشت. زیرامهارت قضاوت کردن مسایل و اتفاقات پیرامون ومهارت تصمیم گیری، برای ساختن دنیای جدید نقشی حیاتی دارد.
۹. مهارت “مذاکره” در رتبه نهم قرار خواهد داشت.
۱۰.”انعطاف‌پذیری ادراکی” یک مهارت جدید و حکایت از آن داردکه باید درشیوه و رویکرد ادراکی خود انعطاف‌پذیرتر باشیم.
نگاهی عمیق به این فهرست سه پیام کلیدی برای ما دارد:
مهارت‌های مرتبط با “اندیشیدن” در این لیست غوغا می‌کند. ازحل مسایل پیچیده تا انعطاف پذیری ادراکی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....