تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 22:21
کد خبر : 12175

دلیل انتخاب همکار مطیع توسط برخی مدیران ایرانی چیست؟

دلیل انتخاب همکار مطیع توسط برخی مدیران ایرانی چیست؟

اقتصاددان:مدیرانی که دانش و توانایی لازم برای مدیریت را ندارند و بر پایه روابط به جایگاه مدیریتی دست یافته‌اند، افرادی را برای همکاری برمی‌گزینند که چالشی برای آنان درست نکنند. این افراد یا مطیع هستند و یا در بهترین حالت ، وفادارو مدیون به مدیر و خلاف میل وی کاری را انجام نمی‌دهند و در

اقتصاددان:مدیرانی که دانش و توانایی لازم برای مدیریت را ندارند و بر پایه روابط به جایگاه مدیریتی دست یافته‌اند، افرادی را برای همکاری برمی‌گزینند که چالشی برای آنان درست نکنند.

این افراد یا مطیع هستند و یا در بهترین حالت ، وفادارو مدیون به مدیر و خلاف میل وی کاری را انجام نمی‌دهند و در فرایند کار هم ادعایی برای تصاحب جایگاه مدیر نمی‌کنند، مگر آن که مدیری که آنان را منصوب کرده، آنان را سفارش بر دراختیار گرفتن پستی، آن هم برای تأمین منافع همان مدیر بکند.

میل مدیران بالا دستی به ستایش از جانب مدیران پایین‌تر یکی دیگر از دلایل به‌کار‌گیری افراد ضعیف است.

مدیرانی که از انتقاد گریزان هستند، عموما افرادی که سواد و توانایی چالشگری دارند، برنمی‌گزینند و گویا این ویژگی رفتاری در میان مدیران فراگیر شده است ؛ میل به ستایش و تعریف شنیدن!

نکته مهم دیگر، حساب نکشیدن از مدیران کشور است. تا کنون شنیده نشده و یا به ندرت شنیده شده است که مدیری در ایران به دلیل بی‌کفایتی برکنار شده باشد . به گزارش کارگزین آنلاین البته منظور این نیست که از یک مدیریت برکنار شود و به مدیریتی مهمتر گمارده شود ، بلکه کارهایی در سطح مدیریت از یک مدیر نالایق گرفته شود .

حامی پروری شکل مدرن‌تر و مخفی‌تری از فسادسیاسی است این منافع می‌تواند شامل توصیه‌نامه‌هایی برای اشتغال در بخش عمومی، پرداخت پول نقد، لطف‌های سیاسی یا حتی کالاهای عمومی نظیر مدرسه و درمانگاه باشد.

حامی پروری استراتژی است که توسط لیدرها و احزاب با ایدئولوژی‌های مختلف به منظور کسب و اعمال قدرت سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....