تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 18:32
کد خبر : 13972

دلگرمی دولت برای ادامه روند صعودی بازار

دلگرمی دولت برای ادامه روند صعودی بازار

اختصاصی اقتصاددان: آیدین خانکشی پور مشاور و معامله‌گر بازارهای مالی در گفت و گو با اقتصاددان در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: به نظر میرسد روند صعودی که امروز شاخص پس از یک هفته اصلاح به خود گرفت، میتواند ادامه دار باشد. این معامله‌گر بازارهای مالی نزدیک شدن به سقف روانی دو میلیون واحدی برای

اختصاصی اقتصاددان: آیدین خانکشی پور مشاور و معامله‌گر بازارهای مالی در گفت و گو با اقتصاددان در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: به نظر میرسد روند صعودی که امروز شاخص پس از یک هفته اصلاح به خود گرفت، میتواند ادامه دار باشد.
این معامله‌گر بازارهای مالی نزدیک شدن به سقف روانی دو میلیون واحدی برای شاخص کل را یکی از دلایل اصلاح بازار در هفته گذشته دانست و ادامه داد: اگرچه نزدیک شدن به سقف روانی دو میلیون واحدی از یکسو و کاهش نرخ دلار از ۲۶٫۵۰۰ تومان به کمتر از ۲۱ هزار تومان، زمینه روند اصلاحی شاخص را فراهم کرده بود، اما صحبت های وزیر اقتصاد مبنی بر حفظ نقدینگی وارد شده به بورس و حل مشکلات و آیتم هایی که زمینه اصلاح بازار را فراهم کرده، توانست سبب دلگرمی سهامداران برای ادامه روند صعودی بازار شود.

نگرانی بابت آزادسازی سهام عدالت وجود ندارد

آیدین خانکشی پور در خصوص تاثیر آزادسازی ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت در پایان هفته بیان کرد: تا پیش از آزادسازی سهام عدالت در مرحله نخست به تاثیرگذاری این مهم در بازار وزن بسیاری داده میشد، اما با فروش کمتر از ۱۰ درصدی سهامداران که میتواند به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری یا فرهنگ سازی برای سهامداری باشد، در حال حاضر نگرانی در این مرحله بسیار کمتر است.

هنوز سهم های خوب در بازار وجود دارد

خانکشی پور ضمن تاکید بر اینکه هنوز سهم های خوبی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه وجود دارد؛ گفت: با توجه به اینکه تورم، نرخ دلار و تحریم ها اثرگذاری مستقیمی بر گروه خرده فروشی ندارند، این گروه را میتوان از جمله گروهای مناسب برای سرمایه گذاری دانست.
وی از این گروه با اشاره به #افق_کوروش بیان کرد: افق کوروش را میتوان از جمله سهم های مناسب برای سرمایه گذاری با ریسک کم دانست، چراکه P/S فوروارد این سهم اکنون در حالی نزدیک به ۱٫۵ است که P/S فوروارد بازار بر ۶٫۵ الی ۷ قرار دارد.
این مشاور بازارهای مالی ادامه داد: در گروه بانکی ها هم #بانک_سامان میتواند گزینه مناسبی برای ریسک پذیران باشد.
خانکشی پور دلیل این پیشنهاد را دارایی های بانک سامان دانست و اضافه کرد: ارزش دارایی ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای بانک سامان با سهامداری #سپ و تامین سرمایه کاردان و… قابل دسترس است، چراکه ورود قریب الوقوع تامین سرمایه کاردان به بازار سرمایه میتواند تاثیر بالایی بر ارزش دارایی های بانک سامان داشته باشد.
وی افزود: تامین سرمایه کاردان به نوعی سهامدار غیرمستقیم #دیجیکالا هم به حساب می آید، بنابراین پذیرش دیجی کالا در بورس علاوه بر تاثیرگذاری بر #تامینسرمایه_کاردان بر بانک سامان نیز اثرگذار خواهد بود.
معامله‌گر بازارهای مالی در گروه مخابراتی نیز #همراه_اول را گزینه مناسب سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: در حال حاضر همراه اول کمتر از ارزش واقعی خود داد و ستد میشود که همین مهم میتواند زمینه رشد سهم را فراهم کند.

تاوان بهم ریختگی بازار را نباید از جیب سهامداران فولادی پرداخت کرد

آیدین خانکشی پور در خصوص شایعه خروج محصولات فولادی از #بورس_کالا گفت: تحریم های بین المللی علیه فلزات میتواند زمینه بهم ریختگی در بازار را فراهم کند، با این حال تاوان بهم ریختگی بازار را نباید از جیب سهامداران فولادی پرداخت کرد. به عبارت دیگر دولت وقتی از ابطال متعدد فلزی ها در رینگ کالایی برای جلوگیری از افزایش نرخ محصولات کالایی نتیجه نگرفت، تصمیم به خروج محصولات فولادی به طور کلی از بورس کالا گرفت.
خانکشی پور ضمن تاکید بر تصمیمات بدون پشتوانه در این حوزه بیان کرد: گرفتن چنین تصمیماتی مانند آن است که بخواهیم چرخ را از ابتدا تولید کنیم، پیش از این هم فولادی ها این راه را رفته و عواقب ناگوار تعیین نرخ دستوری در این بازار را دیده ایم./پ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهنام یکشنبه , ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

ممنون از تحلیل خوب شما

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....