تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 21:01
کد خبر : 105263

دلار به خواب رفت، سکه ریزش کرد

دلار به خواب رفت، سکه ریزش کرد

بیش از دو هفته است که نرخ دلار در تهران نوسان محدود پلکانی را تجربه می کند.قثمت طلا و سکه هم امروز ریزش کرد. اقتصاددان: بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در سومین روز هفته یعنی ۲ آبان ماه حکایت از نوسان محدود قیمت دلار دارد. نوسان محدود پلکانی دلار/ دلار به خواب رفت بیش

بیش از دو هفته است که نرخ دلار در تهران نوسان محدود پلکانی را تجربه می کند.قثمت طلا و سکه هم امروز ریزش کرد.

اقتصاددان: بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در سومین روز هفته یعنی ۲ آبان ماه حکایت از نوسان محدود قیمت دلار دارد.

نوسان محدود پلکانی دلار/ دلار به خواب رفت

بیش از دو هفته است که نرخ دلار در تهران نوسان محدود پلکانی را تجربه می کند. افزایشی‌های بازار این ریسک را نمی‌پذیرند که بی‌محابا اقدام به خرید‌های شدید کنند. از نظر این دسته از بازیگران ارزی بازارساز با مداخله ارزی جلوی هیجانات ارزی را گرفته و دلار به خواب عمیق فرو رفته است.

نرخ دلار امروز در مقایسه با عصر دیروز نوسان اندکی را تجربه کرد و در محدوده ۳۲ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. نرخ دلار در معاملات نقدی دیروز با ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد.

بازار دلار هرات هم امروز مانند تهران رنج شد. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار فوق با ۳۲ هزار و ۳۷۰ تومان به فروش رسید.

گپ منفی دلار در بازار سلیمانیه

نرخ دلار در بازار ارز سلیمانیه امروز با گپ منفی باز شد. قیمت شروع امروز از قیمت بسته شده دیروز پایین تر بود. نرخ دلار سلیمانیه در ابتدای معاملات نقدی امروز ۳۲ هزار و ۷۳۰ تومان بود که نسبت به روز یکشنبه ۱۲۰ تومان پایین تر بود؛ اما در ادامه معاملات نقدی نرخ دلار به ۳۲ هزار و ۸۷۰ تومان رسید که نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی داشت. به عبارت دیگر می توان گفت نرخ دلار امروز در تهران، سلیمانیه و هرات رنج بود.

نرخ حواله درهم امروز در محدوه ۹ هزارتومان تا ۹ هزار و ۴۰ تومان به فروش رسید.نرخ برابری درهم به دلار امروز ۳۳ هزار و ۱۷۰ تومان بود که نسبت به روز های گذشته پایین تر بود .

کاهش قیمت اونس طلا

بازار جهانی طلا امروز شاهد ریزش قیمت اونس طلا بود. فلز گران بهای جهانی روز شنبه رشد قابل توجهی را ثبت کرد. هر اونس طلا روز شنبه در محدوده ۱۶۵۸ دلار به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز جمعه ۱۹ دلار رشد را نشان می دهد.

روز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود و در بازار امروز دوشنبه قیمت اونس طلا ۱۱ دلار افت کرد و در محدوده ۱۶۴۷ دلار معامله شد .

قیمت طلا‌ در سراشیبی

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز مانند روز گذشته در سراشیبی قرار گرفت. فلز زرد امروز ۴ هزار و ۱۰۰ تومان افت کرد و تا محدوده ۱ میلیون ۳۴۲ هزارو۳۰۰ تومان پایین آمد.

سکه بازان عقب نشینی کردند

قیمت سکه هم در زمان نوشتن این گزارش ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که نسبت به عصر دیروز ۵۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

به نظر می رسد‌، محدودیت های بازار ارز برای خرید موجب شده است که سکه با فشار تقاضا و افزایش حباب مواجه شود. با این حال، سکه دچار شوک قیمتی نشده است و بازارساز توانسته است که اجازه ندهد فلز گران بهای داخلی سقف قیمتی مهرماه ۹۹ یعنی محدوده ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را تجربه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....