تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 19:33
کد خبر : 97903

دغدغه‌های ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان رفع می شود

دغدغه‌های ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان رفع می شود

تفاهم نامه ای در راستای رفع دغدغه‌های ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد. تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه معاملات ارزی به امضا رسید. این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، با هدف تسهیل‌گری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ارزی امضا شد. موضوع تفاهم‌نامه شامل

تفاهم نامه ای در راستای رفع دغدغه‌های ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه معاملات ارزی به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، با هدف تسهیل‌گری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ارزی امضا شد. موضوع تفاهم‌نامه شامل همکاری طرفین در تسهیل تأمین مالی و سرمایه‌گذاری‌های این بخش و راه‌اندازی ارائه خدمات تخصصی ارزی مورد نیاز است.

استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و ستادهای توسعه فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ابزارهای جدید مالی از جمله فین تک های حوزه نقل و انتقالات بین‌المللی پول، بلاکچین، رگ تک‌ها و… بر اساس ضوابط بانک مرکزی و بازار متشکل از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

ایجاد سرفصل‌های جدید تسهیل‌گری

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا  ،   علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناوری ، با بیان اینکه هدف این تفاهم تسهیل‌گری و کمک به رفع دغدغه‌های ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: می‌توان با افزودن سرفصل‌های جدید به سرفصل های ۲۵گانه مصارف ارزی بانک مرکزی، به نحوه استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین نیازهای ارزی و افزایش کارایی و اثر بخشی فعالیت این شرکت ها کمک کرد و با حمایت بانک مرکزی گام های مثبتی در این زمینه برداشت.

در ادامه مراسم امیر هامونی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در این تفاهم نامه سعی می‌شود تا فرصت‌ها و نیازهای ارزبری و همچنین ارزآوری شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی و برطرف شود، گفت: تاکنون نیازهای واقعی شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه پاسخ داده نشده، که انتظار می‌رود با رویکرد جدید، بتوانیم بر مشکلات فایق آییم.

حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اهداف معاونت از این تفاهم‌نامه را تبیین کرد و بر پیاده سازی آن در اسرع وقت تاکید داشت.

همچنین در این تفاهم‌نامه همکاری طرفین برای تسهیل در تخصیص و تأمین ارز مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان پس از اخذ موافقت از بانک مرکزی و همکاری و مشارکت در اصلاح و به‌روزرسانی ضوابط و دستورالعمل‌های جاری برای ارتقای کارایی و اثربخشی تخصیص و تأمین ارز به شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه بسته پیشنهادی به بانک مرکزی مورد تفاهم طرفین قرار گرفته است.

همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه‌های مرتبط، استفاده از ظرفیت‌های متقابل پژوهش‌های کاربردی با تأکید بر فناوری‌های مالی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شبکه بازار متشکل برای ارتقای دانش و مهارت‌های کارآفرینان در حوزه تخصصی مالی و ارزی، از دیگر موضوعات مطرح در این تفاهم‌نامه است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....