تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 18:41
کد خبر : 52334

دستگاه های رجیستر نشده از امروز خدمات دریافت نمی کنند

دستگاه های رجیستر نشده از امروز خدمات دریافت نمی کنند

دهقانی‌نیا از ممنوعیت ارائه خدمات به دستگاه‌های الکترونیکی رجیستر نشده، خبر داد. به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به طرح رجیستری کردن دستگاه‌های تلفن همراه، تبلت و ساعت‌های هوشمند گفت: از امروز ۱۲ تیر، تلفن همراه، تبلت و ساعت‌های هوشمند رجیستری

دهقانی‌نیا از ممنوعیت ارائه خدمات به دستگاه‌های الکترونیکی رجیستر نشده، خبر داد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به طرح رجیستری کردن دستگاه‌های تلفن همراه، تبلت و ساعت‌های هوشمند گفت: از امروز ۱۲ تیر، تلفن همراه، تبلت و ساعت‌های هوشمند رجیستری نشده، خدمات مخابراتی دریافت نمی‌کنند.
او ادامه داد: اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در کشور علاوه بر تضمین سلامت دستگاه و اصالت کالا برای مصرف کننده، برای دولت هم طی سه سال ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد زایی داشته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی که از قبل انجام شد، قرار شد تا همه افرادی که ساعت هوشمند سیم کارت خور دارند با ثبت نام در سامانه اعلام شده تا قبل از ۱۲ تیر ۱۴۰۰ وارد شبکه شوند، اما اگر صاحبان این دستگاه‌ها در تاریخ اعلام شده نسبت به ثبت نام اقدام نکرده باشند، از خدمات شبکه بی بهره خواهند ماند.

این مقام مسئول بیان کرد: از این هفته کسانی که اقدام به خرید ساعت هوشمند سیم کارت خور می‌کنند، باید در محل خرید، شماره شناسه دستگاه را به کد دستوری ستاره ۷۷۷۷ مربع ارسال کنند و نتیجه استعلام را که از طریق پیامک دریافت می‌کنند با فیزیک کالای خریداری شده تطابق دهند، مشترکان حتما در پیامک به قانونی بودن دستگاه، اصالت کالا و غیره دقت کنند.

دهقانی نیا افزود: در واقع با رجیستر شدن دستگاه‌های هوشمند طرح شفاف سازی، اصالت کالا و گارانتی آن برای مردم روشن خواهد شد و دیگر جنس تقلبی به آن‌ها داده نمی‌شود.

او در پایان گفت: طرح رجیستری در سه سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان، برای حاکمیت درآمد داشته است، بر این اساس در طول دو سال ۲.۲ میلیون دستگاه اقلام الکترونیکی وارد کشور شده است که در مجموع نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان عایدی دولت بوده که شامل مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....