تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 10:38
کد خبر : 44634

دستگاه متولی صادرات محصولات کشاورزی نداریم

دستگاه متولی صادرات محصولات کشاورزی نداریم

چند صدایی؛ بازار جهانی را از دست ما خارج می کند جلال محمودزاده نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تنها ۶ درصد از بازار محصولات کشاورزی روسیه را در اختیار داریم این در حالی است که ترکیه بالای ۱۸ درصد از این بازار را در اختیار دارد. به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  

چند صدایی؛ بازار جهانی را از دست ما خارج می کند

جلال محمودزاده نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تنها ۶ درصد از بازار محصولات کشاورزی روسیه را در اختیار داریم این در حالی است که ترکیه بالای ۱۸ درصد از این بازار را در اختیار دارد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،   جلال محمودزاده  با اشاره به ایرادات فراوان به صادرات محصولات کشاورزی در کشور گفت: به واقع قطع و وصل صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای خارجی می تواند بازارهای جهانی را از دست ما بیرون بکشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر ما به بخواهیم درصد درستی از مسائل داشته باشیم می‌بینیم که در هیچ کجای دنیا صادرات محصولات کشاورزی را ممنوع نمی کند یعنی حتی اگر قیمت داخلی محصولی تغییر پیدا کند، صادرات آن محصول به کشورهای خارجی به دلیل حفظ بازارهای جهانی ممنوع نمی‌شود.

محمودزاده  با بیان اینکه برخی جلوی صادرات محصولات کشاورزی را گرفته اند، اظهار داشت: مانع آفرینی پیش روی صادرات محصولات کشاورزی، کشاورزان  را بیچاره و بدبخت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما پیروی سیاست غلط در این بخش، تنها ۶ درصد از بازار محصولات کشاورزی روسیه را در اختیار داریم این در حالی است که ترکیه بالای ۱۸ درصد از این بازار را در اختیار دارد و دلیل آن این است که کشورهایی همچون ترکیه برای صادرات محصولات کشاورزی شان برنامه داشته و دستگاه متولی در این زمینه فعال است.

محمودزاده با بیان اینکه ما دستگاه متولی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی نداریم، اظهار داشت: این مسئله باعث شده تا وزارت صنعت یک حرف و  برنامه برای صادرات داشته باشد و از سوی دیگر وزارت جهادکشاورزی هم برنامه دیگری را مطرح کند. همچنین در این میان سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده هم یک برنامه در این زمینه ارائه می کند و همگی این موارد باعث شده تا مردم و بخش کشاورزی در سردرگمی به سر ببرند.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....