تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 14:04
کد خبر : 38425

در سال ۲۰۲۰ چقدر مواد مخدر کشف شد؟

در سال ۲۰۲۰ چقدر مواد مخدر کشف شد؟

کشف حدود هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: امسال حدود هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شده است که ۴۱ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. به گزارش اقتصاددان ،   آقای اسکندر مومنی در نشست تخصصی اقدامات و دستاورد‌های جمهوری

کشف حدود هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر در سال ۲۰۲۰

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: امسال حدود هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شده است که ۴۱ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاددان ،   آقای اسکندر مومنی در نشست تخصصی اقدامات و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های همکاری بین المللی مبارزه با مواد مخدر افزود: با وجود مبارزه با مواد مخدر در طی سال‌های گذشته شاهد افزایش روند تولید قاچاق مواد مخدر در دنیا هستیم به طوری که در ۱۰ سال اخیر تولید و قاچاق و مصرف مواد مخدر دو برابر شده است که این نشان می‌دهد که مبارزه بین المللی ناکافی بوده و موفق نبوده است.
وی گفت: در بحث منطقه‌ای نیز در کشور افغانستان شاهد افزایش فرایند مواد مخدر سنتی و صنعتی هستیم به ویژه که در دوران اشغال کشور افغانستان توسط آمریکا کشت تولید مواد مخدر رشد حیرت آوری داشته است به طوری که با افزایش حدود ۵۰ برابری کشت مواد مخدر مواجه هستیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان بر ظرفیت خود با این پدیده شوم مبارزه می‌کند و با وجود شرایط سخت و فراگیری شیوع بیماری کووید ۱۹ و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۰ حدود هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر را کشف کرده است که بخش اعظم آن ترانزیت به اروپا بود و در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۴۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این نشان دهنده پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات و کنوانسیون‌های بین المللی است.
مومنی گفت: همچنین بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان ضرر مالی به قاچاقچیان مواد مخدر وارد شده است که البته این‌ها آسان به دست نیامده و در همین امسال ۹ شهید و ده‌ها جانباز و مجروح در راه مبارزه جهانی با مواد مخدر فدا کردیم.

کشف ۱۲۰۰ تن مواد مخدر

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: علیرغم شرایط سخت فراگیری کرونا در جهان، ایران موفق به کشف ۱۲۰۰ تن مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ شد که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۴۱ درصدی نشان می‌دهد.
آقای اسکندر مومنی امروز در نشست تخصصی اقدامات و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه همکاری‌های بین المللی مبارزه با مواد مخدر گفت: برغم مانع تراشی در مسیر مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران دستاورد‌های خوبی به دست آورده است.
وی افزود: در دنیا بیش از یک قرن از مبارزه با مواد مخدر می‌گذرد، اما شاهد افزایش روند تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر هستیم بگونه‌ای که در ۱۰ سال اخیر مصرف مواد مخدر و مصرف دو برابر شده است.
مومنی افزود: در افغانستان هم تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی بیشتر شده و در دو دهه اخیر با حضور اشغالگران در این کشور، تولید و کشت حدود ۵۰ برابر شده است.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی با همه توان به مبارزه با مواد مخدر ادامه می‌دهد، گفت: همه تلاش‌ها نشان دهنده پایبندی ایران به تعهدات بین المللی است.
وی افزود: ضمن اینکه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان از اموال نامشروع قاچاقچیان کشف و ضبط و توقیف شده که ضربه مهلکی به قاچاقچیان زده و این میزان اموال از چرخه اعتیاد حذف شده است.
مومنی گفت: متاسفانه در سال جاری ۹ شهید و ده‌ها جانباز و مجروح در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده است.

 

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....