تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 21:03
کد خبر : 28555

در جبهه تغییر ایرانیان ۱۴۰۰

در جبهه تغییر ایرانیان ۱۴۰۰

 حکمرانی بر پایه اندیشکده محور حرفه ای که اهمیت و نقش آن بالاتر از ریاست جمهوری است نظر سنجی ها نشان می دهد  چهره های نظامی باید به نفع یک کاندید مستقل مردمی سال ۱۴۰۰ کنار بروند .پاسخ اندیشکده های بین المللی مجازی دکتر جهانگیر داودی را مستند در هر پاراکراف مشاهده می کنید .

 حکمرانی بر پایه اندیشکده محور حرفه ای که اهمیت و نقش آن بالاتر از ریاست جمهوری است

نظر سنجی ها نشان می دهد  چهره های نظامی باید به نفع یک کاندید مستقل مردمی سال ۱۴۰۰ کنار بروند .پاسخ اندیشکده های بین المللی مجازی
دکتر جهانگیر داودی را مستند در هر پاراکراف مشاهده می کنید . ضمنا هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰که پنج شرط شفاف مردمی را از ته قلب و عملا اجرایی کند ما از ایشان حمایت می کنیم .

اعلان کلیه اموال منقول و غیر منقول خود و خانواده و حساب هزینه های انتخاباتی و چگونگی تامین آن به طور شفاف

زندگی کردن ساده و مردمی در عمل همچون دهه اول انقلاب که جهادی ، انقلابی و برای مردم بود و…

ارایه تعهد کتبی رسمی مبنی بر اینکه اگر به وعده ها و شعارهای قبل از انتخابات عمل نکرد بدون هر گونه شرط و شروط در پایان سال اول ریاست جمهوری استعفاء دهد و…

قبول حکمرانی بر پایه اندیشکده محور حرفه ای در کلیه رشته های دانشگاهی برای حل هر گونه مسئله توسط بخش خصوصی و انجمن های مردم نهاد تخصصی و….

فراخوان عمومی برای انتخاب اعضای کابینه مردمی ( حد اقل سه برابر وزارتخانه های مورد نیاز ) و نظر سنجی الکترونیکی برای انتخاب افراد نهایی جهت معرفی به مجلس و…

 

کاندیداتوری یک چهره نظامی ؛ بایدها و نبایدها

در آغاز برخی بایدها و نبایدها پیرامون روی کارآمدن یک رئیس جمهور با داشتن سوابق نظامی را مرور می کنیم. البته روشن است که فرد علاوه بر شرایط عمومی تصریح شده در قانون، دارای اقتدار و توان مدیریتی بالا، کارآمدی و تجربه چشمگیر نیز باشد.

کشور ما به لحاظ مشکلات داخلی (ناکارآمدی دولتمردان در خدمات دهی به مردم، مشکلات معیشتی بخش زیادی از خانوارها و…) و مشکلات خارجی از قبیل لاینحل ماندن معادلات پیچیده در سیاست خارجی به دلیل ضعف دیپلماسی وزارت امور خارجه و همچنین عدم اقتدار و قاطعیت دولت در مقابل دشمنان خارجی و متجاوز به حقوق ملت و… که نتیجه آن تداوم و شدت یافتن تحریمهای ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران است، نیازمند دولتی تحول آفرین است.

 پاسخ اندیشکده ها

جالب است چرا پس از حدود چهل و یک سال این سناریو ارایه می شود مگر یک نظامی تحول آفرین می شود ، اگر منظور دهه اول انقلاب است بله درست است کدان یک از نظامیان ما حاضرند همچون دهه اول انقلاب و در شرایط آن زمان زتدگی کنند بسمه الله معرفی کنید و کتبا تعهد داده شود

نابسامانی ها و نارسایی ها در اداره جامعه توسط دولت باعث شده تا مردم از وضع موجود به ستوه آمده و برای حل مشکلات معیشتی، فرهنگی و اجتماعی خود در داخل به دنبال فردی کارآمد باشند و دنبال موضع گیری قاطع ولی با تدبیر، عاقلانه و عالمانه در مقابل دشمنان خارجی باشند؛ به طوری که اقتدار کشور در سطح بین المللی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شود.

 پاسخ اندیشکده ها

مگر در شان جمهوری اسلامی است که هزاران نفر نخبه چند سالی است پروژه ها و طرح های نخبگی آنها توسط نیرو های مسلح و سپاه دریافت و کارت معافیت صادر می شود لکن اعلان کنند چند نفر از آنها را جذب و ساماندهی کرده اند در جهت تولید ثروت برای مردم ( نه برای اهداف دیگر ) حتی یک درصد هم جذب نشده ؟؟!!

از این رو، به نظر می رسد مردم به دنبال مدیری مقتدر، با روحیه انقلابی، مسلط به دانش و علم اقتصاد (طبق گفته رهبر معظم انقلاب نیاز اصلی جامعه حل مشکلات اقتصادی است)، دست پاک، با تجربه و کارآزموده هستند که در میدان های سخت امتحان خود را پس داده باشد.

 پاسخ اندیشکده ها

چند نمونه از مواردی که در عمل امتحان پس داده اند ( بجز در زمان جنگ تحمیلی ) و در شرایط عادی را بفرمایند که برای مردم خروجی داشته و بر سر سفره های آنها آمده باشد بدون استفاده از رانت و رابطه دولتی در اصل شخصا انجام داده باشد .

از طرف دیگر، تجربه جهانی ثابت کرده که در کشورهای صنعتی و پیشرفته مانند فرانسه، امریکا و روسیه، آن دسته از فرماندهان ارشد نظامی و یا نیروهای با تجربه امنیتی که از دانش و تجربه کافی (دانش مدیریتی، اقتصادی، سیاسی و…) برخوردار بوده و رئیس جمهور شده اند، توانسته اند کشور خود را به بهترین نحو و بطور احسن بسازند و از جمله موفق ترین رئیس جمهور تاریخ کشور خود باشند.

پاسخ اندیشکده ها

 

کشورهایی که مثال زدید دقیقا ابتدا امنیت و صنایع دفاعی خودشان را رشد و توسعه دادند و سپس کلیه تجربیات و امکانات را در اختیار مردم و بخش خصوصی گذاشتند که رشد کنند و تولید ثروت عملیاتی شود ، به عبارتی از مدیریت کنار رفتند ولی امکانات عظیم از قبیل ماشین آلات و تجهیزات و….. در اختیار مردم قرار گرفت و…به عبارتی انتقال امکانات بالقوه و بالفعل عنلیاتی شد و در تهایت نخبگان بخش خصوصی اداره کشور و تولید قروت را دراختیار گرفتند و…( صدها صفحه اطلاعات به زبان انگلیسی در اینرابطه موجود است)

برای مثال بندر نیویورک آمریکا ابتدا نظامی بود بعد تبدیل به متطقه آزاد شد و به بخش خصوصی واگذار گردید و…

حال با توجه به دلایل ذکر شده در بالا، در این مقطع از تاریخ کشور، نظر اکثریت قاطع مردم انقلابی و نیروهای انقلاب و تحلیل گران انقلابی داخلی و بعضاً خارجی بر این باور است که برای نجات زندگی مردم در داخل و اقتدار ملی کشور در سطح بین المللی، بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ یک شخصیت با تسلط بر دانش اقتصادی، مدیریتی و سیاسی و تخصص های لازم و کافی خصوصاً برخورداری از توان مدیریتی بالا، عملگرا، جهادی، جوانگرا است.

 

پاسخ اندیشکده ها

 

اتفاقا حکمرانی در کشورهای پیشرفته جهان بر پایه اندیشکده محور و حرفه ای در کلیه رشته های دانشگاهی توسط مردم است ولا غیر ….

موسسه «برومبرگ» که یکی از معتبرین موسسات فرهنگی، اجتماعی و تحقیقاتی در سطح جهان است، در تحقیقات و یافته های خود به صراحت اذعان کرده است که «رئیس جمهور ایران در ۱۴۰۰ یک فرد نظامی خواهد بود».

 

 پاسخ اندیشکده ها

 

اولا موسسه بلومبرگ است نه برومبرگ و این مرجع دانستن یک چنین موسسه ای نشان از اهمیت اندیشکده های حرفه ای است برای هدایت و تولید ثروت که از سال ۱۳۸۲ در حال فرهنگ سازی هستیم و در سال ۱۳۹۹ در چارچوب جبهه تغییر ایرانیان وارد کارزار انتخاباتی ۱۴۰۰ به صورت فراجناحی و ملی شدیم برای حل مشکلات فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی کشور و این مهم را به دبیر محترم مجمع تشخیص در سال ۱۳۹۶ کتبا اعلان نمودیم ولی با ارجاع آن به دکتر علی رضایی مسکوت ماند با پیگیری های متعدد ، تا اینکه مجمع تشخیص در مهر ماه ۹۹ در یک اقدام تبلیغی ، انتخاباتی اندیشکده مجمع را در محل مجلس قدیم رونمایی کرد و…قرار بود اندیشکده ها به مردم واگذار شود و ….؟!

در این فضا و با این پیشفرض ها، پرسش های زیر مطرح می شوند:

۱- آیا هر فرد نظامی یا هر فرمانده نظامی به سبب اینکه فقط صرفاً دارای مسئولیت نظامی بوده و در یک بُعد خاص دارای تخصص است، می تواند رئیس جمهور شود و کشور را اداره کند یا برخورداری از انضباط نظامی فقط یکی از مولفه های مفید است و برای انتخاب رییس جمهور باید ویژگی های دیگری مثل دانش اقتصادی و مدیریتی هم در کاندیدای اصلح موجود باشد؟

۲- آیا فرماندهان نظامی که خود را انقلابی و در خط امام (ره) و رهبری می دانند و هدف خود را از شرکت در انتخابات ادای تکلیف و رضای خدا و خدمت به مردم بیان می کنند، در شرایط کنونی که کشور و جریان انقلاب به وحدت نیاز دارد بهتر نیست با هم وحدت داشته باشند و از میان خود ارشدترین، ‌مقتدرترین و کارآمدترین را انتخاب و همه از او حمایت کنند؟ یا اینکه هر کدام به تشخیص خود و به صورت جزیره ای عمل کرده و در نتیجه باعث شکست جریان انقلاب شوند؟

۳- در یک میدان نبرد، به دلیل اهمیت هدف، گاهی فرماندهی کل یا ارشدترین فرمانده شخصاً وارد خط مقدّم می شود و فرماندهی خط را خود مستقیماً برعهده می گیرد و فرماندهی می کند. آیا در چنین شرایطی، فرماندهان زیردست یا فرماندهان جزء، می توانند به تشخیص جداگانه و تفکر شخصی خود عمل کنند و نباید از فرماندهی کل، اطاعت نموده و به فرمانده بالادست خود کمک کنند؟ آیا هر یک فرماندهان می توانند خود ادعای فرماندهی کل داشته و مستقل عمل کنند و در نتیجه عامل شکست جبهه خودی شوند؟

 

پاسخ اندیشکده ها

 

چرا یک فرمانده زیر دست نمی تواند بهتر از فرمانده اصلی مدیریت و باهوش تر باشد مگر سردار شهید سلیمانی نبود که قهرمان امت اسلامی شد ، در ثانی باید تلاش می شد همچون دهه اول انقلاب برای مدیریت کشور حتی ریاست جمهوری از استعداد های بالقوه و بالفعل در کشور استفاده می شد و قوانین و مقررات را به سمت جذب نخبگان بدون توجه به مدرک تحصیلی هدایت می کردند که متاسفانه نشده است ؟؟؟!!

اتفاقا حدود چهل میلیون نفر از حدودا پنجاه و هشت میلیون نفر حق رای سال ۱۴۰۰ نسل جوان بعد از انقلاب هستند ، که هیچگونه برنامه ای از طرف روسای جمهور و سایر قوا در گذشته برای سازماندهی و استفاده بهینه از این پتانسبل عظیم به عمل نیاورده اند ؟؟؟!!

در بین کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چندین چهره نظامی مطرح است که یا در نشستهای خصوصی اعلام حضور کرده اند و توسط هواداران آنها در جامعه مطرح شده اند یا خود شخصاً اعلام حضور کردند که در بین این افراد، جناب آقای دکتر محسن رضایی بعنوان یک چهره شاخص بین المللی و منطقه ای در افکارعمومیایران، کشورهای همسایه و جهان شناخته شده است، وجود دارد که همه کاندیداهای نظامی دیگر، به نوعی از رده های تابعه و نیروهای جزء ایشان بوده اند.

از طرف دیگر، بر عام و خاص روشن است که دکتر محسن رضایی قبل از آنکه توسط حضرت امام(ره) با هدف مدیریت جنگ و سرکوب دشمن به عنوان فرماندهی کل سپاه منصوب شود، سابقه نظامی کلاسیک نداشته، بلکه به سبب توان و جامعیت مدیریتی فوق العاده ای که داشت به این سمت برگزیده شده است.

در واقع، دکتر محسن رضایی به دلیل تخصص نظامی و سابقه نظامی گری کلاسیک به عنوان فرماندهی کل سپاه انتخاب نشد زیرا تا قبل از آن هیچ سابقه نظامی نداشت بلکه چون مدیری مقتدر، کارآمد و دارای شخصیتی کاریزما بود، از سوی حضرت امام (ره) برای مقابله با ارتش تا دندان مسلح عراق انتخاب شد؛ حضرت امام (ره) او را مامور مقابله با دشمن متجاوزی کرد که از پشتیبانی ارتشهای شرق و غرب و مشورت و هدایت و فرماندهی قوی ترین ژنرالهای نظامی دنیا که پیش رفته ترین دوره های نظامی را در سطح جهان دیده بودند برخوردار بود.

در واقع، دکتر محسن رضایی چون یک مدیر استراتژیست و در عین حال عملگرا و جهادی بود، بعنوان فرمانده کل سپاه انتخاب شد و سرانجام با تدبیر و و بکارگیری علم و هنر مدیریت، توانست جنگ نامتوازن ایران با ارتش بعث و حدود ۶۰ کشور حامی صدام را به نفع جمهوری اسلامی ایران و با شکست دشمن به پایان رساند و در طول دوران مدیریت خود در سپاه، ده ها هزار مدیر لشکری و کشوری در دانشگاه جنگ تربیت کرد.

شهدای بزرگ سپاه پاسدران انقلاب اسلامی نظیر حاج قاسم سلیمانی، حسن باقری، علی هاشمی، حسین خرازی، مهدی باکری، احمد کاظمی، نورعلی شوشتری و… و فرماندهان فعلی سپاه در سطوح مختلف و بخش اعظمی از مدیران کشوری تا سطح رئیس قوه و نمایندگان مجلس در ادوار گذشته و همچنین همه نظامیانی که هم اکنون قصد ورود به کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ را دارند، نمونه هایی از تربیت یافتگان مکتب مدیریتی دفاع مقدس به فرماندهی محسن رضایی هستند.

 

 پاسخ اندیشکده ها

 

بسیار عالی در عمل پنج شرط شفاف مردمی که درابتدای این یاد داشت آورده شد را درعمل قبول ببفرمایند کاری خواهیم نمود که حتما ایشان رئیس جمهور شوند و کلیه امکانات مادی ، معنوی ، انسانی جبهه تغییر ایرانیان و سایر موارد بالقوه و بالفعل را از جمله اندیشکده های بین المللی مجازی حرفه ای علمی کاربردی را با حدود بیست سال تجربه در اختیار ایشان خواهیم گذاشت بسمه الله .
ضمنا در جهت شفاف سازی حد اقل تعداد طلاب و دانشجویانی که این یادداشت تحلیلی و حمایتی را نوشته اند اعلان بفرمایند ، جهت اطلاع ما دراندیشکده ها ی علمی کاربردی هزاران فرد حقیقی و حقوقی در رشته های مختلف فرهنگی ، اقتصادی ، صنعتی و….عضو هستند .

وقتی که چنین شخصیت بزرگ ‌و چهره شناخته شده جهانی و بین المللی و امتحان پس داده و سرباز امام و رهبری، با داشتن کوله باری از تجربه و دانش در علم و سیاست، از جمله متخصص در دانش اقتصاد و مدیریت که نیاز اصلی جامعه امروز ما برای نجات از بحرانهای بوجود آمده و پیش رو است، در صحنه وجود دارد، دیگر چه ضرورت دارد دیگر چهره های نظامی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شوند؟ یک ضرب المثل فارسی می گوید: “چون که صد آمد، نود هم پیش ماست”.

امام خمینی(ره) فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود. حضرت امام(ره) به دلیل خدمات درخشان سپاه به اسلام و انقلاب و مردم و اینکه عامل اصلی حفظ کشور و انقلاب در آن مقطع حساس سپاه بوده، چنین فرمودند. مگر نه این است که فرمانده سپاه در آن دوران سخت دکتر محسن رضایی بوده است. آیا اگر فرمانده سپاه شخصی غیر از محسن رضایی بود باز هم سپاه طوری عمل می کرد که حضرت امام(ره) بگوید اگر سپاه نبود کشور هم نبود و مقام معظم رهبری بگوید شما در طول دفاع مقدس بارها لبخند را بر لبان امام (ره) نشاندید.

به نظر می رسد با برخورداری از منطق انتخاب اصلح، هیچ رقابت و اختلافی بین نظامیان در انتخابات به وجود نمی آید. هرچند که بازیگران سیاسی ممکن است تحت تاثیر عوامل نفوذی بخواهند فردی از آنها را فریب دهند ولی سوابق برادری بین آنها مانع می شود و مردم ایران در آغاز قرن جدید هجری شمسی، با درس گرفتن از گذشته خود، فردی را انتخاب خواهند کرد که در دو دهه اول انقلاب بیشترین نقش را در دفاع از کیان انقلاب و نظام و میهن داشته و در دو دهه اخیر مهمترین نقش را در نظم بخشیدن به حوزه های دانشی و مدیریتی حکمرانی کشور و ارائه مشاوره به رهبر معظم انقلاب در تدوین سیاست های کلی کشور داشته است.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....