تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 13:59
کد خبر : 102460

در انتظار واکنش بورس به محدوده حمایتی

در انتظار واکنش بورس به محدوده حمایتی

این هفته نمی توان از بورس انتظار چندانی برای رشد داشت چراکه معمولا در هفته هایی که تعطیلات روزهای کاری وجود دارد، حجم و ارزش معاملات کم می شود. اقتصاددان: در هفته جاری دو روز تعطیلی وسط هفته وجود دارد که همین موضوع مشخصا اثر مستقیم بر حجم و ارزش معاملات می گذارد. معمولا هم

این هفته نمی توان از بورس انتظار چندانی برای رشد داشت چراکه معمولا در هفته هایی که تعطیلات روزهای کاری وجود دارد، حجم و ارزش معاملات کم می شود.

اقتصاددان: در هفته جاری دو روز تعطیلی وسط هفته وجود دارد که همین موضوع مشخصا اثر مستقیم بر حجم و ارزش معاملات می گذارد. معمولا هم در روزهایی که ارزش معاملات کم می شود، بورس تمایل به نزول دارد.

پس با این حساب در این هفته نمی توان انتظار رشد شاخص ها را داشت. اما با این وجود یک نکته امیدوارکننده هست که می تواند اثرگذاری منفی تعطیلات را بر شاخص ها خنثی کند. رسیدن شاخص کل به محدوده حمایتی در آخرین روز کاری هفته گذشته، می تواند با یک بازگشت به بالا همراه باشد.

چهارشنبه هفته قبل شاخص کل با یک افت ۱۱ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد رسید. شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۵۰ الی ۳۶۰ هزار واحد یک حمایت قوی دارد که تحلیلگران تکنیکال معتقدند شاخص باید به این محدوده واکنش نشان دهد. این محدوده حمایتی به اندازه ای از نظر تحلیلگران تکنیکال اهمیت دارد که از دست رفتن آن را آغاز یک دوره افت جدید در بازار می دانند.

وضعیت ارزش معاملات خوب نیست

با این حساب شاخص می تواند واکنشی به این محدوده نشان دهد و حتی به طور موقت، به بالا برگشت داشته باشد. البته گاهی پیش می آید که شاخص به حمایت ها و مقاومت های خود نفوذ کند و با تاخیر به سمت مقابل برگردد که این بار نیز وقوع چنین رویدادی بعید نیست.

اما در سایر مواردی که می توانند در پیش بینی وضعیت آینده بازار مورد توجه قرار بگیرند، وضعیت خوب نیست. در بحث ارزش معاملات، هفته گذشته یکی از بدترین هفته ها طی ۲-۳ سال اخیر بود. در ۴ روز معاملاتی هفته گذشته، حتی در یک روز هم ارزش معاملات به ۲۴۰۰ میلیارد تومان نرسید. این موضوع نشان دهنده عمق رکود موجود در بازار سهام است.

انتقال فشار فروش به معاملات امروز

از طرفی سهامداران حقیقی در هر ۴ روز معاملاتی هفته گذشته سرمایه خود را از بورس خارج کردند که مشخص است آن ها امیدی به آینده این بازار ندارند.

همچنین وجود ۴۷۰ نماد منفی در دقایق پایانی معاملات روز چهارشنبه در مقابل حدود ۲۰۰ نماد مثبت، چشم انداز روشنی برای آغاز معاملات امروز ترسیم نمی کند چراکه بخشی از فشار فروش معاملات چهارشنبه به امروز منتقل خواهد شد.

اما به طور کلی برای معاملات امروز نه افت بزرگی متصور است، نه رشدی چشمگیر چراکه در بین تعطیلات به سر می بریم و بورس در چنین روزهایی قدرت زیادی برای حرکات پرشتاب ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....