تاریخ انتشار : جمعه 20 آبان 1401 - 15:01
کد خبر : 106957

دروغ‌گویی و تظاهر به مردم‌دوستی سیاستمداران آمریکا با هدف جمع‌آوری رای

دروغ‌گویی و تظاهر به مردم‌دوستی سیاستمداران آمریکا با هدف جمع‌آوری رای

طبق برآورد صورت گرفته توسط وزارت کشاورزی آمریکا، ۳۴ میلیون نفر از مردم این کشور، از جمله ۱۲ میلیون کودک، در معرض خطر کمبود مواد غذایی هستند. بر این اساس، سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) نیز، بیش از ۵ میلیون خانوار آمریکایی با کمبود مواد غذایی روبرو بوده اند. این درحالیست که سیاستمداران آمریکایی برای ریشه

طبق برآورد صورت گرفته توسط وزارت کشاورزی آمریکا، ۳۴ میلیون نفر از مردم این کشور، از جمله ۱۲ میلیون کودک، در معرض خطر کمبود مواد غذایی هستند. بر این اساس، سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) نیز، بیش از ۵ میلیون خانوار آمریکایی با کمبود مواد غذایی روبرو بوده اند.
این درحالیست که سیاستمداران آمریکایی برای ریشه کن سازی این مشکل هیچ اقدام حقیقی ای را عملی نکرده اند.
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور، جلسه‌ای با محور رسیدگی به موضوعاتی همچون گرسنگی، تغذیه و سلامتی تشکیل داد و تاکید کرد که او در حال تلاش برای ترویج تصویب قانونی در کنگره به منظور رسیدگی به این مشکلات است. این در حالیست که بیشتر تحلیلگران بر این باورند که این اقدام بایدن، صرفا یک شوی اخلاقی قبل از انتخابات و با هدف کسب امتیازات سیاسی برای دموکرات ها بوده است تا تلاشی واقعی برای حل مشکلات!
ریشه اصلی مشکلاتی همچون کمبود مواد غذایی برای خانوارهای آمریکایی، در مسائلی همچون فقر، فاصله طبقاتی بین غنی و فقیر و جایگاه های نابرابر مبتنی بر تبعیض های نژاد پرستانه در زمینه هایی مانند اشتغال و آموزش نهفته است. سیاستمداران آمریکایی به خوبی از این مشکلات آگاهند اما در عین حال می دانند که مادامی که سرمایه داری و «برتری سفید پوستان» بر زندگی سیاسی آمریکا سلطه داشته باشد، حصول عدالت اقتصادی و یا رفع نابرابری های ساختاری امکان پذیر نخواهد بود.
آنچه در این بین برای سیاستمداران آمریکایی اهمیت دارد، «انتخابات» است. مسائل فوق گرچه در شرایط فعلی حل شدنی نیستند اما تظاهر به تلاش برای حل آنها از سوی سیاستمداران آمریکا، راهی برای کسب امتیاز سیاسی برای آنها به حساب می آید.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....