تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 21:21
کد خبر : 66197

درمان زوج‌های نابارور رایگان خواهد شد

درمان زوج‌های نابارور رایگان خواهد شد

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده تاکید کرد: غفلت از خانواده و جمعیت ادامه حیات جامعه را دچار تردید می‌کند. اقتصاددان: محمدحسین بانکی‌پور فرد رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده در نشست خبری تحلیل و ارزیابی این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه دهه اخیر سن ازدواج، مشوق‌های ازدواج و نگاه

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده تاکید کرد: غفلت از خانواده و جمعیت ادامه حیات جامعه را دچار تردید می‌کند.

اقتصاددان: محمدحسین بانکی‌پور فرد رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده در نشست خبری تحلیل و ارزیابی این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه دهه اخیر سن ازدواج، مشوق‌های ازدواج و نگاه خانواده‌محور مورد بی‌توجهی بوده است. مجلس برای حمایت از خانواده با یک نگاه خانواده‌محور در قالب کمیسیون اصل ۸۵ با حضور متخصصان بیش از ۲۰۰۰ نفر ساعت جلسه تشکیل داد و نتیجه این جلسات این قانون حمایت از خانواده بود که در عرصه‌های مختلف حمایت از خانواده در مباحثی چون مشوق‌ها و بحث‌های معیشتی و مسکن نکات حائز اهمیتی را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در این سال‌ها بی‌توجهی‌هایی صورت گرفت نمی‌توانستیم بیش از این نسبت به این وضعیت سکوت کنیم چرا که در این سال‌ها حدود ۴۰ درصد در ازدواج‌ها و ۳۰ درصد در موالید شاهد کاهش بودیم. ما باید توجه کنیم که غفلت از خانواده و عدم توجه به موضوع فرزندآوری ادامه حیات جامعه ما را دچار تردید می‌کند برهمین اساس مجلس شورای اسلامی این مهم را پیگیری کرد و ما هم در کمیسیون ۲۱ مانع را در این حوزه شناسایی کرده و مواد را برای رفع آنها تنظیم کردیم.

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده در ادامه گفت: ما در این قانون سعی کردیم مشوق‌های اصلی دارای بار مالی نباشد برای مثال در فروش زمین به صورت اقساطی و قرعه کشی خودرو بدون نوبت سعی شد بار مالی به حداقل ممکن برسد. برای مثال موضوع زمین به صورت فروش اقساطی است و هدیه نمی‌باشد در دوره فعلی شرایط اجاره و خرید مسکن با شرایط فرزند کمتر مطابقت دارد و مساحت مسکن‌ها برای سه فرزندی شرایط مساعدی ندارد.

وی ادامه داد: اگر ما نخواهیم در آینده با پیری جمعیت روبه‌رو شویم باید به سه فرزندی توجه کنیم و برای این حوزه نیز باید به موضوع رفع مشکل مسکن توجه کنیم و این زمین‌ها را در نظر بگیریم. البته این زمین‌ها شرایطی دارد و برای خانواده‌هایی است که فرزند سوم آنها به دنیا می‌آید. همچنین ۱۵۰ میلیون وام برای ساخت خانه در نظر گرفته می‌شود.

بانکی‌پور اظهار کرد: ما تلاش کردیم که به خانواده‌ها کمک کنیم برای مثال حق اولاد را در هر سال نسبت به سال گذشته دو برابر کردیم اکنون حق اولاد هزینه‌ پوشک را جواب نمی‌دهد به‌گونه‌ای تصمیم گرفته شد که بعد پنج سال مبلغ قابل قبولی ایجاد شود یا برای مثال یارانه فرزندان دارای سه برابر بیشتر افزایش پیدا می‌کند زایمان طبیعی رایگان می‌شود و دوران بارداری تا پنج سالگی براساس بضاعت برای افراد نیازمند کاملا تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. همچنین هر ماه هم بسته‌های مناسب تغذیه و بهداشتی در اختیار فرزند و مادر قرار می‌گیرد همچنین کارت مادرانه تهیه می‌شود که مادران دارای سه فرزند و بیشتر بتوانند برای بهره وری از امکانات فرهنگی و اجتماعی از آن استفاده کند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده همچنین اظهار کرد: بانک مرکزی در این قانون مورد خطاب است مباحث و تسهیلات هم در بودجه سنواتی دیده می‌شود و بهانه‌ای برای به این موضوع باقی نخواهند ماند در این قانون نگاه ما بیشتر نگاه رفع موانع است تا موانع در مقابل افرادی که قصد ازدواج دارند و یا خانواده‌هایی که قصد فرزندآوری دارند برداشته شود تلاش شده در این قانون مشوق‌ها یا بار مالی نداشته باشد یا این‌که حداقل بار مالی داشته باشد. برای مثال در خصوص همین موضوع بار مالی بودجه‌های پخش شده را جهت‌دهی کردیم و در مباحث دیگر همچون قرعه‌کشی خودرو و فروش اقساطی مسکن تلاش کردیم بار مالی وجود نداشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....