تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 20:39
کد خبر : 102227

درخواست فوری وزیر خارجه آلمان درباره اعتراضات به درگذشت مهسا امینی

درخواست فوری وزیر خارجه آلمان درباره اعتراضات به درگذشت مهسا امینی

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی از مقامات ایران خواست به اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» گوش دهند. اقتصاددان: او در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در سخنانی مغرضانه که آشکارا مداخله در امور داخلی ایران است، گفت: باید به این زنان که حقوقی را که همه مردم باید داشته

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی از مقامات ایران خواست به اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» گوش دهند.

اقتصاددان: او در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در سخنانی مغرضانه که آشکارا مداخله در امور داخلی ایران است، گفت: باید به این زنان که حقوقی را که همه مردم باید داشته باشند، مطالبه می‌کنند، گوش داد.

ادعای دلسوزی او برای مردم ایران در حالی است که اخیراً گفته بود اوکراین در هر شرایطی اولویت وی است و مهم نیست آلمان‌ها چه فکری می‌کنند یا زندگی‌شان چقدر سخت می‌شود. وزیر خارجه آلمان ۳۱ اوت در کنفرانسی در پراگ گفت که حتی اگر آلمان‌ها به دلیل قیمت بالای انرژی برای اعتراض به خیابان بیایند، برلین باید با حفظ تحریم‌ها علیه روسیه، به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

بائربوک گفت: اگر من به مردم اوکراین قول بدهم که تا زمانی که به ما نیاز داریم، کنارتان ایستاده‌ایم، پس می‌خواهم سر قولم بایستم. مهم نیست رأی‌دهندگان آلمانی من چه فکر می‌کنند، می‌خواهم سر قولم به مردم اوکراین بمانم.

تحریم انرژی روسیه باعث تورم بی‌سابقه و بالا رفتن قیمت سوخت و انرژی در اتحادیه اروپا و بخصوص آلمان شده و زمستان سختی در انتظار شهروندان این کشورها پیش‌بینی می‌شود. اخیراً «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که مردم معمولی اروپا مجبور به پرداخت بهای سیاست‌های غیرمعقول رهبران خود هستند، در حالی که متحدان آمریکایی بروکسل از منابع عایدی انرژی ثروتمند می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....