تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 21:15
کد خبر : 95886

درخواست بورسی یک نماینده مجلس از وزیر اقتصاد

درخواست بورسی یک نماینده مجلس از وزیر اقتصاد

نماینده مردم شاهین شهر از وزیر اقتصاد خواست که شخصا به بحث بورس وارد شود و شفاف سازی کند که چرا این همه به اعتماد مردم ضربه می‌خورد؟ و گفت: رئیس جمهور گفته بود که لایحه نظام عادلانه پرداخت را برای همه شاغلین و بازنشستگان می‌آورد که باید به آن عمل کند. حسینعلی حاجی دلیگانی،

نماینده مردم شاهین شهر از وزیر اقتصاد خواست که شخصا به بحث بورس وارد شود و شفاف سازی کند که چرا این همه به اعتماد مردم ضربه می‌خورد؟ و گفت: رئیس جمهور گفته بود که لایحه نظام عادلانه پرداخت را برای همه شاغلین و بازنشستگان می‌آورد که باید به آن عمل کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: از اقدامات موثر ارکان مختلف حاکمیت نظام اسلامی که باعث شد باشگاه کشورهای ضد تحریمی از جمعیت حدود یکصد میلیون به بیش از نیمی از جمعیت جهان تبدیل شود، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس جمهور بیان کرد: از رفتار صادقانه و تلاش‌های شبانه روزی جنابعالی و همکارانتان تشکر می‌کنم اما انتظار است که آثار این تلاش ها و وقت گذاری ها خود را در جامعه نشان دهد، چراکه وقتی بین مردم می‌رویم و پیام هایشان را می بینیم، اینچنین نیست. به نظر می رسد خلاء معاون هماهنگ کننده در بین تیم های مختلف دولت از جمله تیم اقتصادی احساس می‌شود تا وقتی تصمیمی گرفته می شود در نهایت اجرا شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار است آنچه که در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مردم مصوب می‌شود پیگیری کنید که اجرایی شود. مثلا مصوبه ای در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ داشتیم مبنی بر اینکه تمامی اقلامی که متاثر از توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن نحو است با شیوه جدید توزیع همان ارز، قیمت‌هایش از قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ بیشتر نشود که این مصوبه اجرا نشده که اگر اجرا شده بود، در بخش های اقتصادی این نابسامانی‌ها را نداشتیم.

لایحه نظام عادلانه پرداخت شاغلین و بازنشستگان به کجا رسید؟

حاجی دلیگانی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: در دی ماه ۱۴۰۰ فرمودید که ما لایحه نظام عادلانه پرداخت را برای همه شاغلین و بازنشستگان می‌آوریم که باید به آن عمل کنید. همچنین پیگیری کنید همه دستگاه‌ها مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب مربوط به عفاف و حجاب را اجرایی کنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا ،  وی افزود: کُندی روند مسکن سازی یکی از مشکلات کشور است، دستور دهید تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرها و روستاها را به شما ارائه کنند و بررسی کنید نسبت به سنوات قبل با توجه اینکه قرار است امسال یک میلیون مسکن ساخته شود، آیا افزایش داشته است؟ به نظر می‌رسد بخش عمده ای از مشکل در جلسات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور درباره ماده ۵ کارگروه زیربنایی و در شورای برنامه ریزی استانی است. ببینید که در روستاها و شهرها چرا قیمت زمین اینقدر افزایش پیدا کرده است چرا نمی‌گذارید زمین‌ها الحاق شود؟ مگر ما در مجلس برای حل این مسائل قانون مصوب نکردیم؟ چرا قانون مسکن در این رابطه اجرایی نمی‌شود؟

چرا این همه به اعتماد مردم ضربه می‌خورد؟

نماینده مردم شاهین شهر خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شخصا به بحث بورس وارد شوید و شفاف سازی کنید که چرا این همه به اعتماد مردم ضربه می‌خورد؟ همچنین از وزیر نیرو انتظار است که نسبت به اینکه آب زاینده رود باید دائمی شود برنامه جامع ارائه دهند، چراکه فرونشست کل بخش مرکزی اصفهان را در خود فرو می‌برد.

حاجی دلیگانی در پایان خطاب به وزیر کشور گفت: چه کسی را باید بینیم که این تعداد جمعیت اتباع در شهرهای ما آمده‌اند، آن را کمتر کنید. حدود ۲۰ درصد جمعیت در مدرسه و در پارک‌ها ۸۰ درصد افرادی که از پارک استفاده می کنند اتباع بیگانه هستند، اجازه دهید به مناطق دیگر ورود پیدا کنند. مردم این تعداد را بر نمی‌تابند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....