تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 15:55
کد خبر : 9355

درباره زن و شوهری که به اعدام محکوم شدند بیشتر بدانید/ نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی کارشان را از کجا آغاز کردند

درباره زن و شوهری که به اعدام محکوم شدند بیشتر بدانید/ نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی کارشان را از کجا آغاز کردند

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی متهم ردیف اول و دوم پرونده۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ هستند برخی رسانه های خاص دولتی و … از آنها با نام “سلطان خودرو ” نام می برند. این روزها واژه سلطان برای متخلفان در ادبیات رسانه ای کشور

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی متهم ردیف اول و دوم پرونده۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ هستند برخی رسانه های خاص دولتی و … از آنها با نام “سلطان خودرو ” نام می برند.

این روزها واژه سلطان برای متخلفان در ادبیات رسانه ای کشور به وفور شنیده می شود. هر چند دیروز فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی که اتفاقاً نامش در این پرونده و در میان محکومین هست گفته بود در اقتصاد ایران “سلطان سازی” صورت می گیرد ( اینجا)

در روزهای اخیر در شعبه دوم ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور پرونده‌ای منتهی به صدور رای شد؛ این پرونده بیش از ۵۰ متهم داشت، کیفرخواستی برای ۴۳ نفر صادر و به دادگاه ارسال شد که ۳۴ نفر از اخلالگران محکوم شدند. در این پرونده که یک پرونده تلفیقی بین اخلال در نظام ارزی و نظام اقتصادی خودرو است، وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همسر وی خانم نجوا لاشیدایی هر دو به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز، از طریق ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندهای عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار و یکصد کیلو طلا کشف شده بود، محکوم به اعدام شدند و این حکم قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی چه کسانی هستند؟

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی، متهم ردیف اول و دوم پرونده ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ است. سابقه آشنایی و همکاری این دو جوان به دهشتاد بر می گردد. این زوج این روزها بخاطر مافیای خودرو معروف شدند. از جمله اتهامات این زوجخرید و فروش صوری خودرو و اخلال در نظام ارزی و تولیدی کشور است این زوج به اعدام محکوم شده اند، آغاز فعالیت این دو نفر به فعالیت های شرکت پالینور در دهه هشتاد شمسی برمیگردد.

طبق اعلام نماینده دادستان، نجوا لاشیدایی میلیاردها تومان با عضویت و فعالیت در این شبکه در دهه هشتاد شمسی، بدست آورد و به فهرست بانوان میلیاررد زیر ۴۰ سال ایران اضافه شد. حساب بانکی نجوا لاشیدایی در بانک صادرات از سال ۸۶ تا ۸۸ گردش مالی ۱۳ میلیارد تومانی داشته است و تعدادی از اعضای شرکت پالینور با وی همکاری می‌کردند.

بازی کثیف این دو زوج کلاهبردار با خانواده خود

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، حتی افراد خانواده خود را نیز وارد جریان کارشان کردند و از خواهر و برادر و مادر نیز استفاده کردند. آن ها از افراد مختلف، با پرداخت پول، وکالت نامه می گرفتند تا با حساب بانکی آن ها کار کرده و جابجایی پول را در شرکت های خود از طریق این حساب های بانکی اجاره ای انجام دهند که مصداق پولشویی بود.

همکاری نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی با ۲۴ نفر سبب شده تا پرونده تخلفات در شرکت خودروسازی سایپا در سال ۹۶ و ۹۷ که موجب گرانی و کمبود خودرو شد، ۲۶ متهم داشته باشد.

نجوا لاشیدایی و همسرش با کمک مادرانشان که آن ها را عضو علی البدل و بازرس شرکت هایی چون هرمس فارمد و هرمس ویونا کرده بودند، سفارش صوری و غیر واقعی خودرو انجام داده و معامله ارزی در سطح کلان را با تبانی با معاونان ارزی بانک های خصوصی و یکی از مسئولان بانک مرکزی، صورت دادند که موجب کیفرخواستی در حوزه اخلال در نظام ارزی کشور شده است.

حال این دو نفر چقدر در نوسانات بازار خودرو نقش داشته اند برای ما مشخص نشده است. آیا آنها واقعاً سلاطین مافیای خودرو هستند؟! آیا با اعدام آنها بازار به سامان می رسد هنوز بر ما مشخص نیست!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....