تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 16:34
کد خبر : 63103

دامنه نوسان دلار افزایش می یابد؟

دامنه نوسان دلار افزایش می یابد؟

ماه گذشته دامنه نوسان قیمت دلار بسیار محدود شده بود. این روزها احتمال شروع دور جدید مذاکرات نسبتا بالا ارزیابی می شود. آیا با شروع مذاکرات بازار دوباره خبری می شود و نوسان قیمت دلار تشدید می شود؟ اقتصاددان: قیمت دلار آمریکا عصر روز دوشنبه روی ۲۸ هزار و ۱۱۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار

ماه گذشته دامنه نوسان قیمت دلار بسیار محدود شده بود. این روزها احتمال شروع دور جدید مذاکرات نسبتا بالا ارزیابی می شود. آیا با شروع مذاکرات بازار دوباره خبری می شود و نوسان قیمت دلار تشدید می شود؟

اقتصاددان: قیمت دلار آمریکا عصر روز دوشنبه روی ۲۸ هزار و ۱۱۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان بود. قیمت دلار در روز چهارشنبه هفته گذشته وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد و همچنان بالای این مرز مقاومت می کند.

آیا نوسان قیمت دلار باز تشدید می شود؟

اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده اند نشان می دهند احتمال اینکه مذاکرات احیای برجام به زودی از سرگرفته شود زیاد است. مثلا خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که مذاکرات برای توافق هسته ای با ایران قبل از نوامبر (اول نوامبر مصادف با ۱۰ آبان است) از سرگرفته می شود. خبرهایی نیز شنیده می شود مبنی بر اینکه ایران به زودی آمادگی خود برای بازگشت به مذاکرات را اعلام خواهد کرد. اما با وجود این اخبار قیمت دلار مرز ۲۸ هزار تومان را از دست نداد و به صورت معناداری کاهشی نشد. فعالان بازار احتمالا بازگشت به مذاکرات را به معنای احیای برجام نمی دانند و انتظارات خود را بر همین اساس شکل داده اند. شاید شروع دور جدید مذاکرات حساسیت خبری قیمت دلار را افزایش دهد و زمینه را برای فعالیت نوسان گیران مهیا کند. در آن صورت عملکرد بانک مرکزی مهم خواهد بود. دامنه بالای نوسان قیمت دلار به معنای انتقال منابع بانک مرکزی به صورت سود به نوسان گیران است و عملکرد صادرکنندگان و واردکنندگان را دچار اختلال می کند. ماه گذشته انحراف معیار قیمت دلار که نشان دهنده دامنه نوسان قیمت است کوچک بود و روی کمترین مقدار سال قرار داشت. باید دید در صورت جدی بودن اخبار شروع دور جدید مذاکرات و خبری شدن بازار آیا بانک مرکزی می تواند دامنه نوسان قیمت دلار را کنترل کند یا خیر.

واکنش قیمت سکه به افت قیمت طلا

در اولین ساعات معاملات امروز قیمت طلا عملکرد خوبی نداشت و تا نزدیکی ۱۷۴۵ دلار نیز افت کرد. قیمت سکه امامی نیز تحت تاثیر عملکرد منفی قیمت طلا قدری کاهش یافت. با در نظر گرفتن یک خطای ۵۰ هزار تومانی برای قیمت سکه می توان گفت قیمت سکه عصر روز دوشنبه روی ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار داشت و در شروع معاملات امروز مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد. سکه امامی ظهر امروز حوالی ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان مبادله می شد. با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان برای دلار و ۱۷۴۷ دلار برای طلا اندازه حباب قیمتی سکه حدود ۳.۴ درصد به دست می آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....