تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 18:01
کد خبر : 69143

داخلی‌سازی ۲۹ محصول راهبردی صنعت گاز طی ۳ سال

داخلی‌سازی ۲۹ محصول راهبردی صنعت گاز طی ۳ سال

فارسی باف گفت: ۲۹ محصول راهبردی صنعت گاز از امسال وارد فاز تولید می‌شوند و در فرایند ۳ ساله به خودکفایی کامل در تولید این محصولات می رسیم. اقتصاددان: فارسی باف مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران در خصوص خودکفایی در محصولات راهبردی صنعت گاز گفت: محصولات راهبردی در زنجیره ارزش صنعت که شامل تولید،

فارسی باف گفت: ۲۹ محصول راهبردی صنعت گاز از امسال وارد فاز تولید می‌شوند و در فرایند ۳ ساله به خودکفایی کامل در تولید این محصولات می رسیم.

اقتصاددان: فارسی باف مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران در خصوص خودکفایی در محصولات راهبردی صنعت گاز گفت: محصولات راهبردی در زنجیره ارزش صنعت که شامل تولید، انتقال و توزیع گاز است، مورد شناسایی دقیق قرار گرفت و بر این اساس ۲۹ قلم محصول مطابق برنامه زمان بندی از امسال وارد فاز تولید می‌شوند و در فرایند ۳ ساله به خودکفایی کامل در تولید این محصولات می رسیم.

او ادامه داد: دانش فنی آن احصا شده و قرارداد‌های برون سپاری با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده است. طی یک فرایند سه ساله صنعت گاز کشور از واردات اقلام راهبردی بی نیاز می‌شود.

فارسی باف بیان کرد: اقلام راهبردی پیش از این از کشور‌های اروپای غربی مثل آلمان و فرانسه وارد می‌شد. تحریم‌ها می‌تواند محدودکننده باشد، اما فرصتی شد تا با به میدان آمدن عناصر دانش بنیان کشور توانستیم تمامی اقلام راهبردی وارداتی را تامین داخلی کنیم.

مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران در خصوص کیفیت این محصولات گفت: در شرکت ملی گاز، چون طبق استاندارد ملی اقلام وارداتی پذیرفته می‌شوند، تمام محصولات تولیدی هم به شرطی وارد چرخه صنعت می شوند که ایمنی کامل داشته باشند بنابراین قابلیت صادرات هم خواهند داشت.

او ادامه داد: از امسال فرایند تولید و تجاری سازی این محصولات را شروع می‌کنیم. ۳۰ درصد این اقلام امسال تجاری می‌شوند. ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۱ و ۳۰ درصد هم تا سه ماهه اول ۱۴۰۲ تجاری خواهند شد.

مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: تمام فرایند‌های برون سپاری ما با مجموعه دانش بنیان کشور اتفاق افتاده است و خودمان تولید نداریم. ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل امضا کرده ایم.

او در خصوص علت زمانبر شدن فرایند تولید افزود: پیچیدگی فناوری داریم .غیر از زنجیره تامین کالا، زنجیره تامین فناوری و رسیدن به دانش فنی ، فرایند زمانبری دارد.

مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران گفت: محصولات راهبردی تولید داخل به لحاظ قیمت قابلیت تجاری دارند و حداکثر قیمت تمام شده محصول ما کمتر از نصف محصول مشابه خارجی خواهد بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....