تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 18:46
کد خبر : 25356

خودکشی ۹ نظامی استرالیایی در پی افشای جنایات جنگی در افغانستان

خودکشی ۹ نظامی استرالیایی در پی افشای جنایات جنگی در افغانستان

همزمان با تایید جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان و درخواست‌های گسترده برای محاکمه عاملان این جنایات ۹ نظامی استرالیایی خودکشی کردند. به گزارش اقتصاددان، رسانه‌های استرالیایی خبردادند که همزمان با تایید جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان ۸ نظامی مرد و یک نظامی زن استرالیایی خودکشی کردند. «آدلاید نو» نوشت که طی ۳

همزمان با تایید جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان و درخواست‌های گسترده برای محاکمه عاملان این جنایات ۹ نظامی استرالیایی خودکشی کردند.

به گزارش اقتصاددان، رسانه‌های استرالیایی خبردادند که همزمان با تایید جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان ۸ نظامی مرد و یک نظامی زن استرالیایی خودکشی کردند.

«آدلاید نو» نوشت که طی ۳ هفته گذشته این نظامیان که در اوایل ۲۰ تا ۵۰ سالگی خویش بودند دست به خودکشی زدند.

گزارش می‌افزاید: گفته می‌شود که استرس تحقیقات ارتش استرالیا درباره شواهد جنایات نظامیانش در افغانستان و افشای آن در برخی از خودکشی‌ها نقش داشته است.

یک نظامی سابق استرالیایی شمار خودکشی‌ها در این بازه زمانی کوتاه را “بی‌سابقه” خواند و تاکید کرد که شمار اقدام به خودکشی بیشتر از این میزان است.

گفتنی است که تنها در سال جاری میلادی ۵۶ نظامی سابق استرالیایی دست به خودکشی زدند، این میزان در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴۰ مورد بود.

هفته گذشته ارتش استرالیا نتیجه تحقیقاتش را درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان منتشر کرد و با قبول گوشه‌ای از این جنایات کشته شدن دستکم ۳۹ غیرنظامی افغان توسط این نیروها را تایید کرد.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از جنایات وحشیانه نیروهای خارجی در افغانستان از جمله نظامیان استرالیایی منتشر شد که شامل کشتن یک کودک ۶ ساله در یورش به خانه، کشتن یک زندانی برای اینکه در بالگرد جایی برای او نبود، پرت کردن زندانیان در دره و بریدن گلوی پسر یک پسر بچه و پرت کردن جسدش در رودخانه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....